Autostrady już nie budują. Prace ruszą dopiero wiosną

gazeta.pomorska
Autostrady już nie budują. Prace ruszą dopiero wiosną
Autostrady już nie budują. Prace ruszą dopiero wiosną
Irlandzka firma SRB Civil Engineering zapewnia, że mimo trudnej sytuacji dołożyła wszelkich starań, aby wszystkie kontrakty z jej udziałem zostały dokończone. I za zerwanie kontraktu obarcza Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Autostrady już nie budują. Prace ruszą dopiero wiosną
Autostrady już nie budują. Prace ruszą dopiero wiosną

Kontrakty z polsko-irlandzkim konsorcjum zerwane! Kto ponosi odpowiedzialność za tę sytuację?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że rozwiązanie umów nastąpiło z winy wykonawcy. Ale reprezentująca irlandzkie firmy SRB Civil Engineering Ltd. i John Sisk &Son Ltd. Adriana Kondratowicz w oświadczeniu wydanym dla prasy twierdzi, że owszem, Irlandczycy odstąpili od kontraktów na budowę A1 w naszym województwie, ale winą za to obarczają GDDKiA.

- Pomimo wielotygodniowych rozmów i negocjacji, podczas których wykonawca deklarował pełną gotowość do zakończenia kontraktów, GDDKiA nie przychyliła się do żadnej propozycji porozumienia, nie wywiązała się ze swoich zobowiązań związanych z realizacją kontraktów - wyjaśnia Adriana Kondratowicz.

Irlandzka firma SRB Civil Engineering zapewnia, że mimo trudnej sytuacji dołożyła wszelkich starań, aby wszystkie kontrakty z jej udziałem zostały dokończone. - Dowodem pełnego zaangażowania jest fakt terminowego zakończenia prac związanych z budową 30-kilometrowego fragmentu A1 na odcinku Kowal - Sójki - twierdzą Irlandczycy. - Mimo ogłoszenia w marcu br. upadłości wchodzącej w skład konsorcjum firmy Budbaum SA, SRB kontynuowała prace w pełnym zakresie.

Efekt? Wykonanie tego kontraktu zakończyło się sukcesem.

Co na to GDDKiA? Urszula Nelken, rzeczniczka prasowa GDDKiA twierdzi, że dywagowanie na temat, kto pierwszy odstąpił od kontraktu, nie ma znaczenia. - Autostradę między Czerniewicami a Kowalem trzeba było budować, a Irlandczycy deklarowali, że chcą budować, a nie budowali - mówi.

Minister transportu, Sławomir Nowak, w wypowiedzi dla TVP1 też wini Irlandczyków. Powiedział, że miał wrażenie, iż irlandzka część konsorcjum zwodziła GDDKiA i niepotrzebnie przedłużała całą procedurę.
Przetarg na dokończenie A1 między Czerniewicami koło Torunia a Kowalem koło Włocławka ma być ogłoszony w ciągu miesiąca. Roboty mają znów ruszyć na wiosnę przyszłego roku.

(goz) 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie