Auto hybrydowe. Ta marka sprzedała blisko pół miliona takich pojazdów w Europie

Mariusz Michalak
Fot. Toyota
Fot. Toyota
W 2018 roku Toyota Motor Europe (TME) sprzedała 1 035 400 samochodów, o 3% więcej niż rok wcześniej. Udział koncernu w europejskim rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego do 5%. Sprzedaż hybryd zwiększyła się w ciągu roku o 18% do 480 800 egzemplarzy.

Najpopularniejszymi modelami marki są Yaris (223 694 egz.), Toyota C-HR (147 276 egz.) i Auris (116 129 egz.). Największe wzrosty zanotowały Proace Verso (+52%), Toyota C-HR Hybrid (+36%), wodorowa Toyota Mirai (+29%) oraz Yaris (+7%).

Powodzenie Toyoty C-HR wzmocniło sprzedaż hybryd od początku 2018 roku. Hybrydową wersję tego modelu wybiera ponad 87% nabywców (128 139 egz.) – to pokazuje, że klienci Toyoty coraz chętniej zwracają się ku elektryfikacji samochodów. Do ogromnego powodzenia hybryd przyczyniają się również takie modele jak Yaris Hybrid (129 286 egz.) – już tradycyjnie najpopularniejszy samochód hybrydowy w Europie, a także Auris Hybrid (89 761 egz.) i RAV4 Hybrid (64 283 egz.). Każdy z nich pobił w ubiegłym roku rekord sprzedaży.

Łącznie sprzedaż aut hybrydowych Toyoty na kontynencie wzrosła w ubiegłym roku o 21% do 435 119 egzemplarzy. Hybrydy stanowią 45% sprzedaży marki w Europie, w tym 58% sprzedaży w Europie Zachodniej i Środkowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty