Audi w stronę aut elektrycznych

(mj/ip)
Fot: Audi
Fot: Audi
Niemiecka firma otworzyła „Pracownię akumulatorów wysokiego napięcia”. Ma to był pierwszy krok w rozwoju technologii produkcji akumulatorów wysokiego napięcia.

Po raz pierwszy swoje siły połączą Dział Produkcji, Biuro Rozwoju Technicznego oraz kooperanci. Głównym celem będzie budowa

Fot: Audi
Fot: Audi

prototypu szczególnego rodzaju ogniw akumulatorowych. Audi AG wprowadza nowe kryteria w pracach nad rozwojem technologii wysokiego napięcia (HV).

„Nowa pracownia akumulatorów wysokiego napięcia jest następnym wielkim krokiem w kierunku mobilności elektrycznej” – powiedział Michael Dick, członek zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technicznego. „Mając na uwadze pojazdy, które zamierzamy produkować w przyszłości, rozwijamy tutaj ważne kompetencje dotyczące tworzenia i produkcji akumulatorów wysokiego napięcia. Równocześnie chcemy zadbać o to, by spełniały one wysokie wymagania jakościowe obowiązujące w Audi”. Co ważne poza tworzeniem prototypów, marka myśli o produkcji seryjnej jednak na niewielką skalę.

Warto zauważyć, iż elektryfikacja samochodów niesie za sobą znaczące zmiany w procesie produkcji. Jak mówi Frank Dreves, członek zarządu Audi AG ds. Produkcji – „Ścisła współpraca różnych podmiotów w pracowni akumulatorów wysokiego napięcia toruje drogę dla seryjnej produkcji samochodów elektrycznych, która będzie wydajniejsza i bardziej ukierunkowana na zrównoważony rozwój. Nowe technologie dają Audi większe możliwości wypracowania zysku.  Koniecznym warunkiem do szybkiego i bezpiecznego rozpoczęcia produkcji seryjnej jest włączeniu działu produkcji już od pierwszego etapu prac na projektem”.
P

racownia w której prowadzone będą badania oddalona jest 2 km od zakładów w Ingolstadt. 100 ekspertów w dziedzinie elektroniki pracować będzie na powierzchni 3 500m2. Ważnym kooperantem zewnętrznym jest firma Panasonic, która jest dostawcą ogniw akumulatorowych. Budowę pracowni rozpoczęto już w kwietniu 2010 roku, zaś oddanie do użytku nastąpi w maju bieżącego roku.

Priorytetami w pracowni będą m.in. testy technologii wysokiego napięcia (HV), opracowywanie i rozwój własnego sprzętu i oprogramowania dla wszystkich elementów konstrukcyjnych, pilotaż produkcji akumulatorów oraz opracowanie i wytwarzanie akumulatorów dla Audi R8 e-tron oraz Audi A1 e-tron.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty