Most we Wrocławiu wbrew Ministerstwu Finansów?

Magdalena Kozioł
Fot. Wizualizacja
Fot. Wizualizacja
Rafał Dutkiewicz poszedł na wojnę z ministrem finansów Jackiem Rostowskim już na początku marca. Wsparli go inni samorządowcy, niezadowoleni z tego, że ogranicza im się możliwość zaciągania kredytów na różne inwestycje.

Prezydent Wrocławia

Fot. Wizualizacja
Fot. Wizualizacja

Protest zatoczył szerokie kręgi - rady miast, gmin i powiatów pisały apele do rządu. Były listy kierowane do resortu finansów, rządu, artykuły i wywiady w prasie, konferencje prasowe. Na razie minister Rostowski się nie ugiął, ale im bliżej wyborów, tym większa szansa na złagodzenie polityki finansowej. Sam minister też zamierza startować w wyborach do Sejmu z listy Platformy Obywatelskiej w Warszawie.

**CZYTAJ TAKŻE

Bochnia - Limanowa: budowa mostu trwała 40 latMinister Infrastruktury obiecuje most i obwodnicę dla Nowego Sącza

**

Prezydent Dutkiewicz na rozwój sytuacji czekać nie chce i przygotowuje grunt pod ważną dla Wrocławia inwestycję. Najważniejsze dzisiaj jest znalezienie prywatnego partnera, który wyłoży ponad 400 mln zł na most wschodni.

Dotychczas powstał projekt przeprawy. Pod koniec ubiegłego roku wydana została decyzja środowiskowa. Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego zaskarżyła ją grupa mieszkańców ze stowarzyszenia "Akcja Park Szczytnicki", która nie zgadza się z lokalizacją tej inwestycji.

Zorganizowano nawet konkurs dla studentów na alternatywny przebieg trasy. Czołowe miejsca zajęły projekty, które kierują ruch aut poza Wielką Wyspę, przewidują tunel w wale przeciwpowodziowym, a nawet możliwość wybudowania tunelu pod Odrą. Wszystkie są jednak droższe i bardziej kłopotliwe od projektu magistratu.

Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje, która przygotowuje to zadanie, analizuje: - Jeszcze kilka miesięcy możemy poczekać na werdykt SKO. Jeżeli będzie on korzystny dla nas, to nic nie stoi na przeszkodzie, by zaczęła się budowa.

Katarzyna Kasprzak z departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie tłumaczy, że pod koniec marca została podpisana umowa z firmą doradczą, która ma pomóc w znalezieniu zainteresowanej wielką inwestycją firmy. Teraz przyszła pora na podjęcie działań wyznaczonych umową.

Nie jest tajemnicą, że walka samorządowców z ministrem Jackiem Rostowskim ma jeszcze drugie dno. Wielu z nich poważnie rozważa start do Senatu, by uczynić z tej izby parlamentu forum do wyrażania interesów samorządów. Decyzje w tej sprawie będą wkrótce zapadać.

Nowa przeprawa będzie mieć niemal kilometr długości. Ma zostać przerzucona nad rzekami: Oławą i Odrą. Łączna długość budowanego odcinka wynosi 3,8 kilometra. Szacunkowy koszt budowy to około 464 mln zł. Mieszkańcy miasta nie muszą się obawiać, że za przejazd przez tę przeprawę będą musieli płacić. Miasto szukając inwestora jasno zaznaczyło, że takiej możliwości nie przewiduje. Żadna firma nie będzie zarabiać na przejeżdżających tą trasą kierowcach. Miasto weźmie na siebie spłatę kosztów nowej przeprawy. Ważne jest, by warunki były jak najkorzystniejsze, tzn. roczna rata była jak najniższa.

Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty