To prestiżowe wyróżnienie zostało oficjalnie przyznane podczas uroczystej gali z okazji 63. edycji międzynarodowego salonu w Hanowerze, najważniejszej europejskiej wystawy samochodów użytkowych.
Podczas ogłaszania werdyktu przewodniczący jury International Van of the Year, Pieter Wieman, stwierdził: "Projekt zwycięskiego samochodu przekonał nas pod wieloma względami, ale przede wszystkim zaproponowaną przez Fiata różnorodnością wariantów płyty podłogowej oraz nadwozia, znacznie bogatszą, niż jakikolwiek inny samochód w tej kategorii. W gamie Doblo znalazła się nie tylko wersja z długim rozstawem osi i podwyższonym dachem, ale także wersje kabina z platformą do zabudowy oraz kabina z fabryczną skrzynią ładunkową. Szczególne wrażenie na jurorach zrobił ogromny wybór jednostek napędowych, wśród których znalazł się także turbodoładowany silnik CNG oraz napęd elektryczny. Poza tym jury doceniło też parametry jazdy i wysoki komfort, jaki oferują rozmaite wersje Doblo Cargo".
Lorenzo Sistino, dyrektor generalny Fiat Professional, komentując zwycięstwo, powiedział: "Nowy Doblo to pojazd pomyślany jako innowacyjny już na samym początku prac projektowych. Doblo oferuje naszym Klientom największe możliwości wyboru, jednocześnie zapewniając niski poziom emisji spalin i najnowocześniejszą technologię w swojej kategorii. Otrzymana nagroda jest dowodem wysokiego poziomu innowacyjności naszych produktów. To zwycięstwo potwierdza naszą umiejętność reagowania na zmieniające się potrzeby klientów".
Warto jeszcze przypomnieć, że również podczas salonu w Hanowerze miały swą światową premierę wersje kabina z fabryczną skrzynią ładunkową (po raz pierwszy w tym segmencie), oraz kabina z kontenerem z zabudową chłodniczą. Na uwagę zasługuje zwłaszcza nowa wersja z fabryczną skrzynią ładunkową, która dzięki swym kompaktowym rozmiarom zewnętrznym nadaje się do sprawnego użytkowania także na wąskich i trudno przejezdnych ulicach miast, a jednocześnie zapewnia dużo miejsca w pojemnej przestrzeni ładunkowej, której długość wynosi 2,30 m, szerokość 1,86 m, a powierzchnia ładunkowa 4 m2. Ładowność użytkowa tej wersji sięga 1000 kg, co jest możliwe dzięki nowatorskiemu zawieszeniu tyłu bi-link, które sprawia, że dopuszczalny nacisk na oś tylną wynosi aż 1450 kg.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?