Fiat Doblo z tytułem vana roku

(ip)
Nowy Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł International Van of the Year 2011, otrzymując 128 na 168 możliwych do zdobycia punktów. Taką ocenę przyznało jury złożone z 24 dziennikarzy, reprezentujących tyleż krajów.
Fot. Fiat
Fot. Fiat

To prestiżowe wyróżnienie zostało oficjalnie przyznane podczas uroczystej gali z okazji 63. edycji międzynarodowego salonu w Hanowerze, najważniejszej europejskiej wystawy samochodów użytkowych.

Podczas ogłaszania werdyktu przewodniczący jury International Van of the Year, Pieter Wieman, stwierdził: "Projekt zwycięskiego samochodu przekonał nas pod wieloma względami, ale przede wszystkim zaproponowaną przez Fiata różnorodnością wariantów płyty podłogowej oraz nadwozia, znacznie bogatszą, niż jakikolwiek inny samochód w tej kategorii. W gamie Doblo znalazła się nie tylko wersja z długim rozstawem osi i podwyższonym dachem, ale także wersje kabina z platformą do zabudowy oraz kabina z fabryczną skrzynią ładunkową. Szczególne wrażenie na jurorach zrobił ogromny wybór jednostek napędowych, wśród których znalazł się także turbodoładowany silnik CNG oraz napęd elektryczny. Poza tym jury doceniło też parametry jazdy i wysoki komfort, jaki oferują rozmaite wersje Doblo Cargo".

Lorenzo Sistino, dyrektor generalny Fiat Professional, komentując zwycięstwo, powiedział: "Nowy Doblo to pojazd pomyślany jako innowacyjny już na samym początku prac projektowych. Doblo oferuje naszym Klientom największe możliwości wyboru, jednocześnie zapewniając niski poziom emisji spalin i najnowocześniejszą technologię w swojej kategorii. Otrzymana nagroda jest dowodem wysokiego poziomu innowacyjności naszych produktów. To zwycięstwo potwierdza naszą umiejętność reagowania na zmieniające się potrzeby klientów".

Fot. Fiat
Fot. Fiat

Warto jeszcze przypomnieć, że również podczas salonu w Hanowerze miały swą światową premierę wersje kabina z fabryczną skrzynią ładunkową (po raz pierwszy w tym segmencie), oraz kabina z kontenerem z zabudową chłodniczą. Na uwagę zasługuje zwłaszcza nowa wersja z fabryczną skrzynią ładunkową, która dzięki swym kompaktowym rozmiarom zewnętrznym nadaje się do sprawnego użytkowania także na wąskich i trudno przejezdnych ulicach miast, a jednocześnie zapewnia dużo miejsca w pojemnej przestrzeni ładunkowej, której długość wynosi 2,30 m, szerokość 1,86 m, a powierzchnia ładunkowa 4 m2. Ładowność użytkowa tej wersji sięga 1000 kg, co jest możliwe dzięki nowatorskiemu zawieszeniu tyłu bi-link, które sprawia, że dopuszczalny nacisk na oś tylną wynosi aż 1450 kg.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty