Zgodnie z tradycją, start i meta wyznaczone są w Mantui - miejscu urodzenia tego wielkiego kierowcy. Trasa zaplanowana jest na
ponad tysiąc kilometrów i prowadzi przez takie znane miasta sztuki, jak: Siena, Arezzo, Ravenna i Ferrara - i, po raz pierwszy, przez dwa tory wyścigowe: w Modenie oraz im. Dino i Enzo Ferrari w Imoli (przez ten ostatni aż dwukrotnie).
W wydarzeniu tym - jednym z najbardziej oczekiwanych przez sympatyków tej branży oraz turystów i publiczność - uczestniczy ponad 250 samochodów zabytkowych. Wśród prawdziwych perełek motoryzacji - trzy cenne egzemplarze z kolekcji Muzeum Alfy Romeo: 6C 1750 Gran Sport z 1930 roku, 6C 1500 Super Sport z 1928 oraz 1900 Sport Spider z 1954 roku.
Mantuańska impreza nabiera jeszcze większego znaczenia, jeśli przypomnimy, że przypada 150. rocznica urodzin Gabriele D'Annunzio, pisarza, poety, dramaturga, żołnierza, działacza politycznego i dziennikarza. U szczytu swojej popularności, 28 kwietnia 1932 roku w Vittoriale, D'Annunzio spotkał Tazio Nuvolari odnoszącego wówczas swoje największe sukcesy sportowe: „Vate" podarował Nivola małego, złotego żółwia, który stał się talizmanem nierozerwalnie kojarzącym się z mantuańskim kierowcą wyścigowym. „Dla najszybszego człowieka, najwolniejsze zwierzę" - taki komentarz dołączył poeta do żółwia wręczonego Tazio Nuvolari podczas pogawędki przy Alfie Romeo 6C 1750 Gran Turismo.
Wraz z Alfą Romeo Nuvolari odnosi najbardziej prestiżowe sukcesy w swojej legendarnej karierze sportowej, a wśród samochodów, które najbardziej ją reprezentują jest bez wątpienia model 6C 1750 Gran Sport z roku 1930, właśnie taki, jak ten należący do Muzeum Zabytkowych Samochodów Alfa Romeo, który weźmie udział w rajdzie „Gran Premio Nuvolari 2013", odgrywając w nim główną rolę i wchodząc do prestiżowej grupy przedwojennych samochodów, historycznie związanych z rzeczywistym duchem tej imprezy.
Za kierownicą 1750 Gran Sport słynny kierowca rajdowy z Mantui, wraz z Giovannim Battistą Guidottim, odniósł swoje najznakomitsze sukcesy, zdobywając puchar w Miglia w roku 1930, jadąc po raz pierwszy ze średnią prędkością 100 km/h na całej trasie.
Obok „Tysiąc Siedemset Pięćdziesiątki", możemy podziwiać również inny samochód z Muzeum Alfa Romeo: model 6C 1500 Super Sport z roku 1928, również z chlubną przeszłością z rajdów Mille Miglia. Za kierownicą identycznego samochodu Campari-Ramponi zajęli pierwsze miejsce w edycji 1928; było to pierwsze z jedenastu ich zwycięstw za kierownicą Alfy Romeo.
Wreszcie, trzeci samochód oficjalnego teamu to model 1900 Sport Spider, samochód wyścigowy wyprodukowany w jednym egzemplarzu w roku 1954 na zmodyfikowanej bazie konstrukcyjnej modelu 1900, z „otwartym" nadwoziem firmowanym przez Bertone, o wyjątkowo agresywnych liniach i osiągach oraz sterowności porównywalnej z dzisiejszymi samochodami.
Tym trzem cennym zabytkowym pojazdom towarzyszyć będzie Giulietta 1750 TBi z mocnym silnikiem o mocy 235 KM Quadrifoglio Verde, legendarny symbol, który ścigał się na torach rajdowych całego świata. Wyposażony zawsze w najmocniejszy silnik z gamy, wyróżnia się zawieszeniem godnym prawdziwego sportowego samochodu, połączonym z 17" felgami - lub opcjonalnie 18" - gwarantuje maksymalną przyjemność czerpaną z jazdy, przy zaskakująco niskim poziomie zużycia paliwa i emisji spalin, jak dla tego poziomu mocy. Giulietta w ten sposób „interpretuje" symbol „Quadrifoglio Verde" według współczesnych trendów, łącząc maksymalną przyjemność z jazdy z większą „wrażliwością" skierowaną na kwestie ochrony środowiska, jak przystało na prawdziwie sportowy i równocześnie przyjazny ekologii samochód.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?