Akumulator: Właściwy bilans

(tg)
Fot. TAB
Fot. TAB
Bateria niewłaściwie dobrana lub zamontowana w samochodzie z uszkodzoną instalacją elektryczną nie posłuży zbyt długo.
Fot. TAB
Fot. TAB

Załóżmy jednak, że wszystko w pojeździe jest w porządku. Wówczas radzimy zwrócić uwagę przede wszystkim na pojemność oraz pobór prądu przez odbiorniki. Tu bilans musi być właściwy. Ale jak go obliczy tak zwany zwyczajny kierowca?

No, ale nie stwarzajmy trudności na zapas. Wybieramy akumulator tej samej wielkości, co poprzednio, zarówno pod względem wymiarów obudowy, jak i parametrów elektrycznych. Odpowiednie dane znajdziemy w instrukcji, albo na naklejce. Niewielkie różnice, np. 47 Ah zamiast 44 Ah nie są istotne. Dobre akumulatory mają i tak pojemność większą do 20% od deklarowanej.

Większa rezerwa nie jest konieczna. Akumulatory o wyższym prądzie rozruchu ze stanu zimnego są wprawdzie polecane przez specjalistów, ale ze względów technicznych ich stosowanie nie jest konieczne. Dobry akumulator umożliwia uzyskanie prądów o wartości od 360 A do 420 A, więcej nie potrzeba.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty