Zlot fanów sportowych Toyot z silnikiem 4A-GE

(ip)
7 listopada w Moto Parku Ułęż spotkają się kolekcjonerzy sportowych Toyot, wyposażonych w legendarny silnik 4A-GE. Uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności i zasmakować rywalizacji / Fot. materiały prasowe
7 listopada w Moto Parku Ułęż spotkają się kolekcjonerzy sportowych Toyot, wyposażonych w legendarny silnik 4A-GE. Uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności i zasmakować rywalizacji / Fot. materiały prasowe
7 listopada w Moto Parku Ułęż spotkają się kolekcjonerzy sportowych Toyot, wyposażonych w legendarny silnik 4A-GE. Uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności i zasmakować rywalizacji.
7 listopada w Moto Parku Ułęż spotkają się kolekcjonerzy sportowych Toyot, wyposażonych w legendarny silnik 4A-GE. Uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje
7 listopada w Moto Parku Ułęż spotkają się kolekcjonerzy sportowych Toyot, wyposażonych w legendarny silnik 4A-GE. Uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności i zasmakować rywalizacji / Fot. materiały prasowe

W latach 1980 modele takie jak Toyota AE86 czy Toyota MR2 były napędzane przez silniki 4A-GE, mocne jednostki z wtryskiem paliwa. Wyróżniały się kolektorem dolotowym o zmiennej długości, nazwanym T-VIS, który poprawiał charakterystykę przebiegu krzywej momentu obrotowego. Dzięki niemu moment szybciej przyrastał w niskim zakresie obrotów. Ciekawym rozwiązaniem legitymowała się także jednostka dwudziestozaworowa, która poza zmiennymi fazami rozrządu posiadała seryjnie montowany kolektor dolotowy ITB (Individual Throttle Body), czyli system niezależnych przepustnic doprowadzający indywidualnie powietrze do każdego z cylindrów.

W Polsce istnieje klub miłośników tego silnika, zgrupowany wokół forum 4AGE.pl. Co roku właściciele historycznych sportowych Toyot spotykają się na organizowanym przez klub zlocie. Najbliższa impreza odbędzie się 7 listopada na autodromie w Ułężu.

O tym się mówi: Arek Milik show! Jak Polacy grali w tej kolejce?

7 listopada w Moto Parku Ułęż spotkają się kolekcjonerzy sportowych Toyot, wyposażonych w legendarny silnik 4A-GE. Uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje
7 listopada w Moto Parku Ułęż spotkają się kolekcjonerzy sportowych Toyot, wyposażonych w legendarny silnik 4A-GE. Uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności i zasmakować rywalizacji / Fot. materiały prasowe

Klub powstał w 2011 roku i od tego czasu systematycznie się rozrasta. Obecnie jest to największe i najbardziej użyteczne forum dla użytkowników tego kultowego modelu silnika. Tworzą go właściciele pojazdów marki Toyota, fanatycy silnika 4A-GE we wszelakich jego odmianach (16v,  20V,  GZE). Ich pasja stała się ich stylem życia – nieustannie spędzają długie godziny na modyfikacjach swoich Toyot.

Jednym z członków klubu jest Krzysztof Szeszko – utytułowany kierowca rajdowy i wielokrotny Mistrz Polski Rallycross, od lat startujący Toyotą Corollą. Od dawna wspiera społeczność swoją wiedzą dotyczącą mechaniki samochodów marki Toyota, a w szczególności budowy silników do sportu wyczynowego. Ten dobry duch starej japońskiej motoryzacji daje członkom klubu zapłon  do działania i ulepszania ich nierzadko historycznych już pojazdów.

W tym roku na 6. Zlocie 4age.pl pojawi się 14 wspaniałych samochodów, m.in. MR2 AW11, MR2 SWAP 2zz, Celica st 182 Carlos Saintz Edition, Celica AT160 i kilka Corolli, w tym TS Stage II, AE82 TwinCharged (300hp), AE92 GTi, AE86 w specyfikacji torowej i AE82.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty