Polskie drogi wchodzące w skład transeuropejskiej sieci drogowej zostały objęte unijną dyrektywą z 2008 roku, mówiącej o procedurach dotyczących zarówno dróg na etapie projektu, budowy, jak i użytkowania. Do tej kategorii tras zaliczanych jest w Polsce ok. 4,8 tys. km dróg, które podlegają pod generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad oraz prezydentów miast na prawach powiatu.
Przedmiotem działań posłów komisji infrastruktury było doprecyzowanie definicji odnoszących się do oceny wpływu planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego, definicji audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, klasyfikacji odcinków dróg ze względu na koncentrację wypadków śmiertelnych, a także klasyfikacja odcinków dróg ze względu na bezpieczeństwo sieci drogowej.
Nowelizacja ustawy przewiduje także cztery etapy prowadzenia audytu przy budowie nowych odcinków dróg: na etapie koncepcji, projektu, po wybudowaniu, lecz przed dopuszczeniem ruchu a także w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy od oddania drogi do użytku.
Wśród państw członkowskich UE dyrektywa miała zostać wprowadzona do 19 grudnia 2010 r. Z powodu jej dotychczasowego braku, Polska może stracić nawet 46 mld zł unijnego dofinansowania na budowę dróg. Wdrażaniem dyrektywy w Polsce rząd zajmował się już w sierpniu 2011 r. Sejm poprzedniej kadencji nie zdążył jednak zatwierdzić tych zmian i dlatego obecny rząd zajął się projektami od nowa.
Źródło: onet.pl
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?