Przepisy mają pozwolić na tworzenie przez samorządy stref czystego transportu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. W praktyce ma zostać ograniczony wjazd pojazdów z tradycyjnym napędem silnikowym, np. poprzez pobieranie opłat. Poszczególne miasta same będą decydowały czy płatne strefy u siebie wprowadzić, jakie będą ich granice i ile będzie kosztował wjazd do takiej strefy.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie będzie mogła być wyższa niż 2,50 zł za godzinę. Będzie mogła być ona pobierana w godzinach 9-17. Zrezygnowano tym samym z pobierania dobowej opłaty w wysokości 25 zł.
Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście
Opłata ma stanowić dochód gminy, a środki pozyskane w ten sposób zostaną przeznaczone m.in. na zakup zeroemisyjnych autobusów. Z opłat zwolnione będą m.in.
samochody elektryczne, na gaz ziemny, albo zasilane wodorem. Nie zapłacą także mieszkańcy strefy.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?