Przepisy mają pozwolić na tworzenie przez samorządy stref czystego transportu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. W praktyce ma zostać ograniczony wjazd pojazdów z tradycyjnym napędem silnikowym, np. poprzez pobieranie opłat. Poszczególne miasta same będą decydowały czy płatne strefy u siebie wprowadzić, jakie będą ich granice i ile będzie kosztował wjazd do takiej strefy.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie będzie mogła być wyższa niż 2,50 zł za godzinę. Będzie mogła być ona pobierana w godzinach 9-17. Zrezygnowano tym samym z pobierania dobowej opłaty w wysokości 25 zł.
Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście
Opłata ma stanowić dochód gminy, a środki pozyskane w ten sposób zostaną przeznaczone m.in. na zakup zeroemisyjnych autobusów. Z opłat zwolnione będą m.in.
samochody elektryczne, na gaz ziemny, albo zasilane wodorem. Nie zapłacą także mieszkańcy strefy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?