Zdecydowana większość kierowców hamuje w ostatniej chwili przed światłami lub przeszkodą. W taki sposób traci się wiele paliwa. Na przykład jadąc z prędkością 80 km/h i gwałtownie hamując, na krótkim odcinku tracimy więcej benzyny, gazu lub ropy, aniżeli w przypadku jazdy 50 km/h. Doświadczeni kierowcy doskonale o tym wiedza, ale co z robić z nowicjuszami za "kółkiem"?
Dla zapominalskich 'wibrujący pedał’ może być niezwykle przydatny. Jako część systemu monitorującego sytuację na jezdni, ogranicza samoczynnie prędkość - tym samym powiadamia kierowcę o konieczności zdjęcia nogi z gazu.
Urzadzenie skonstruowane przez Daimler-Chrysler jest w pełni skomputeryzowane. Dokonuje analizy pomiarów, których wynik pomaga ocenić, kiedy należy redukować szybkość - np. przed ostrym zakrętem, bądź dziurą. Dodatkowo informuje kierowcę, kiedy powinien przestać dodawać gazu. W tym celu wprowadza pedał przyspieszenia w drgania.
Alarm wibracyjny wybrano ze względu na większą skuteczność reakcji, niż w przypadku sygnału dźwiękowego. Na testach kierowcy reagowali na dźwięk po 2 sekundach, a na wibracje po 0,3 sek.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?