Podczas marcowych targów samochodowych w Genewie, przedstawiciele Volkswagena przyznali, że kontynuują prace nad prototypem XL1, a jego limitowana seria znajdzie się w salonach sprzedaży. Podobnie jak prototyp, będzie się zadowalał 0,9 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym, emitując przy tym 24 g CO2/km.
Tak dobry wynik udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu 0.8-litrowego silnika wysokoprężnego o mocy 47 KM, który generuje 121 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on zintegrowany z siedmiostopniową przekładnią DSG, przekazującą moc na tylną oś. Dodatkowo, XL1 został także wyposażony w 27-konny silnik elektryczny, a zamontowane w aucie baterie wystarczają do przejechania 35 km bez korzystania z jednostki diesla.
Ważący 795 kg XL1 jest także bardzo aerodynamiczny. Nadwozie wyróżnia się współczynnikiem Cx na poziomie 0,18. Dla porównania, większość aut osobowych może pochwalić się wynikiem o 0,1 gorszym. Pomimo wydawać by się mogło niewielkiej mocy układu napędowego, pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku XL1 po upływie 11 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 160 km/h.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?