W największym na świecie specjalnym tunelu w Wiedniu badaniom takim poddano prototyp Mercedesa-Benz klasy R.
Pojazd na zmianę zamrażano w temperaturze minus 30 stopni Celsjusza, po czym nagrzewano do plus 40 stopni. Cały proces trwał siedem godzin. Dodatkowo samochód wystawiany był na podmuchy powietrza o prędkości 300 km/h.
Wiedeński tunel należący do firmy RTA Fahrzeugversuchsanlage jest połączeniem tunelu aerodynamicznego i komory zmiennych temperatur. Ma 140
m długości, 50 m szerokości i 20 m wysokości. Można w nim badać urządzenia, pojazdy i instalacje w celu określenia współczynnika oporu powietrza (Cx) oraz wytrzymałości na skrajnie różne warunki atmosferyczne m.in. temperatury od -50 do +60 stopni Celsjusza, śnieżyce, huraganowe wiatry.
Mercedes klasy R oferuje miejsce dla czterech osób z możliwością dostawienia dwóch dodatkowych siedzeń. Auto wyposażono w wysokoprężny silnik V6 o mocy 218 KM. Współpracuje on z 7-stopniową skrzynią automatyczną. Samochód ma napęd na wszystkie koła.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?