Upał i mróz

(mp)
Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler
Zanim auto wprowadzone zostanie do seryjnej produkcji przechodzi szereg testów. Sprawdzana jest m.in. wytrzymałość samochodu na skrajne temperatury.

W największym na świecie specjalnym tunelu w Wiedniu badaniom takim poddano prototyp Mercedesa-Benz klasy R.

Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler

 

Pojazd na zmianę zamrażano w temperaturze minus 30 stopni Celsjusza, po czym nagrzewano do plus 40 stopni. Cały proces trwał siedem godzin. Dodatkowo samochód wystawiany był na podmuchy powietrza o prędkości 300 km/h.

 

Wiedeński tunel należący do firmy RTA Fahrzeugversuchsanlage jest połączeniem tunelu aerodynamicznego i komory zmiennych temperatur. Ma 140

Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler

m długości, 50 m szerokości i 20 m wysokości. Można w nim badać urządzenia, pojazdy i instalacje w celu określenia współczynnika oporu powietrza (Cx) oraz wytrzymałości na skrajnie różne warunki atmosferyczne m.in. temperatury od -50 do +60 stopni Celsjusza, śnieżyce, huraganowe wiatry.

 

Mercedes klasy R oferuje miejsce dla czterech osób z możliwością dostawienia dwóch dodatkowych siedzeń. Auto wyposażono w wysokoprężny silnik V6 o mocy 218 KM. Współpracuje on z 7-stopniową skrzynią automatyczną. Samochód ma napęd na wszystkie koła.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty