Unikalne drzwi w Fordzie B-MAX

źródło: Mototarget.pl
Fot: Ford
Fot: Ford
Ford zaprezentował unikalny system bezkonkurencyjnie wygodnego dostępu do wnętrza nowego Forda B‑MAX.

W systemie Easy Access Door Ford zintegrował środkowy słupek z drzwiami

Fot: Ford
Fot: Ford

kompaktowego minivana, aby uzyskać szeroki na 1,5 metra i niczym nieprzegrodzony dostęp do samochodu z obydwu stron, który zdecydowanie ułatwia codzienne użytkowanie pojazdu.

W większości samochodów przestrzeń powstała po otwarciu tylnych drzwi ma połowę tej szerokości. W Oplu Meriva drzwi zawieszone na zawiasach przy tylnej ich krawędzi otwierają się na niespełna 0,7 metra.

"O takim systemie projektanci marzyli od lat" - powiedział Stefan Lamm, dyrektor działu projektowania nadwozi Ford of Europe. "Koncepcję, która powstała w szkicowniku projektanta możemy wreszcie zaprezentować w eleganckim i funkcjonalnym produkcie w naszych salonach sprzedaży".

"Postawiliśmy sobie zadanie zmiany wizerunku małego samochodu" - dodał Lamm. "Ludzie zmagają się z brakiem przestrzeni na zatłoczonych ulicach miast, a my chcieliśmy zaproponować im nowe rozwiązanie".

Pracując nad koncepcją projektanci starali się ustalić, czego dokładnie klienci oczekują od kompaktowego samochodu. W tym celu przez kilka dni obserwowali kierowców i sposób, w jaki korzystają z pojazdów na przykład w czasie zakupów lub przy odbieraniu dzieci ze szkoły.

Inżynierowie musieli z kolei opracować rozwiązania pozwalające na wyprodukowanie bezpiecznego i praktycznego samochodu, który spełniłby te potrzeby. Wytrzymały element konstrukcji, jakim jest środkowy słupek połączyli bezpośrednio z drzwiami, co gwarantuje skuteczne zabezpieczenie przed skutkami kolizji, w tym zwłaszcza w przypadku uderzenia w bok pojazdu.

W najważniejszych punktach nadwozia i drzwi zastosowano specjalną ultra wytrzymałą stal - pięciokrotnie mocniejszą od zwykłej stali - aby uzyskać wyjątkowo solidną i sztywną konstrukcję bez zwiększania jej masy.

Na każdym etapie procesu przeprowadzano intensywne testy i analizy. W ciągu ostatnich 3 lat wykonano ponad 1000 szczegółowych komputerowych symulacji pod kątem zoptymalizowania odporności na uderzenie boczne. Wyniki symulacji potwierdzono w 50 rzeczywistych próbach zderzeniowych w bok pojazdu.

"Konstrukcja nadwozia została zaprojektowana tak, aby wykorzystać wszystkie atuty nowego systemu oraz uzyskać solidność i sztywność bez zwiększania masy" - powiedział Darren Palmer, dyrektor ds. jakości działu rozwoju produktów Ford of Europe. "Mocne i stabilne nadwozie to także gwarancja znakomitych własności jezdnych. Nowy Ford B‑MAX jest tak sztywny, jak najnowszy Ford Fiesta, więc jego prowadzenie będzie dostarczało takiej samej przyjemności".

Wnętrze nowego Forda B‑MAX zaprojektowano pod kątem maksymalnego wykorzystania zalet systemu Easy Acces Door. Tylne siedzenia oraz fotel pasażera z przodu można złożyć, uzyskując w ten sposób dużą, wygodną platformę, na której zmieszczą się na przykład rowery albo kartony z meblami do samodzielnego montażu.

"Taka konstrukcja drzwi pozwala na załadunek naprawdę dużych przedmiotów - o długości ponad 2,3 metra - przez boczne drzwi auta" - powiedział Ernst Reim, główny projektant wnętrz Ford of Europe. "Dzięki temu Fordem B‑MAX można będzie swobodnie wybrać się zarówno do sklepu meblowego, jak i na plażę z deską surfingową".

Nowy Ford B‑MAX zadebiutuje w przyszłym miesiącu na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w drugiej połowie bieżącego roku.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty