Volvo ma nowy tunel aerodynamiczny, w którym samochody testowane są pod kątem zmian kształtów nadwozia i związanego z nim zużycia paliwa.
W tunelu możliwe jest sprawdzanie oporów aerodynamicznych zarówno nadwozia, jak i podwozia z kołami włącznie. Do wytwarzania wiatru osiągającego prędkość do 250 km/h służy wiatrak o średnicy 8,15 m z łopatami wykonanymi z włókna węglowego. Przy okazji temperatura wewnątrz tunelu może być regulowana w zakresie od -30 do +30 stopni Celsjusza.
- Nasz tunel, którego budowa kosztowała 20 milionów euro, pozwolił już zredukować opory powietrza w Volvo C30 w wersji DRIVe. Udało się dzięki temu zmniejszyć średnie spalanie liczone w tzw. cyklu europejskim o 0,1 l/100 km, ale w warunkach rzeczywistych, przy wyższych prędkościach, jest ono niższe o 0,3 l/100 km - mówi Tim Walker, specjalista od aerodynamiki w Volvo.
.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?