Tunel Volvo

(mp)
Volvo ma nowy tunel aerodynamiczny, w którym samochody testowane są pod kątem zmian kształtów nadwozia i związanego z nim zużycia paliwa.

Volvo ma nowy tunel aerodynamiczny, w którym samochody testowane są pod kątem zmian kształtów nadwozia i związanego z nim zużycia paliwa.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

 

W tunelu możliwe jest sprawdzanie oporów aerodynamicznych zarówno nadwozia, jak i podwozia z kołami włącznie. Do wytwarzania wiatru osiągającego prędkość do 250 km/h służy wiatrak o średnicy 8,15 m z łopatami wykonanymi z włókna węglowego. Przy okazji temperatura wewnątrz tunelu może być regulowana w zakresie od -30 do +30 stopni Celsjusza.

 

- Nasz tunel, którego budowa kosztowała 20 milionów euro, pozwolił już zredukować opory powietrza w Volvo C30 w wersji DRIVe. Udało się dzięki temu zmniejszyć średnie spalanie liczone w tzw. cyklu europejskim o 0,1 l/100 km, ale w warunkach rzeczywistych, przy wyższych prędkościach, jest ono niższe o 0,3 l/100 km - mówi Tim Walker, specjalista od aerodynamiki w Volvo.

Fot. Volvo
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Fot. Volvo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty