Trasa S7 Warszawa - Grójec. Coraz bliżej otwarcia kluczowego odcinka

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Według zapowiedzi GDDKiA na ostatnim, środkowym odcinku pomiędzy węzłem Lesznowola, a węzłem Tarczyn Północ trwają ostatnie prace wykończeniowe.
Według zapowiedzi GDDKiA na ostatnim, środkowym odcinku pomiędzy węzłem Lesznowola, a węzłem Tarczyn Północ trwają ostatnie prace wykończeniowe. GDDKiA
Trwają ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe na środkowym odcinku S7 pomiędzy Warszawą, a obwodnicą Grójca - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. Dodała, że Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego weryfikuje dokumentację złożoną do wniosku o uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie.

Rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przypomniała w rozmowie z PAP, że budowa ponad 29-kilometrowej drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki.

Pierwszy z nich na odcinku Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 kilometra został oddany do ruchu w grudniu 2020 roku. Z kolei na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola, o długości 6,6 kilometra został udostępniony kierowcom 30 sierpnia 2022 roku.

Według zapowiedzi GDDKiA na ostatnim, środkowym odcinku pomiędzy węzłem Lesznowola, a węzłem Tarczyn Północ trwają ostatnie prace wykończeniowe.

"Wykonywane jest grubowarstwowe oznakowanie poziome, montowane są ostatnie wypełnienia ekranów akustycznych. Trwają też prace porządkowe" - wyjaśniła Małgorzata Tarnowska.

"Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego weryfikuje dokumentację złożoną do wniosku o uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie" - zaznaczyła.

Tarnowska przekazała PAP, że po otwarciu środkowego odcinka S7, w pierwszym etapie udostępnione do ruchu będą obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ.

"Tym samym połączymy funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca. Udostępnimy węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskają węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe" - tłumaczyła.

Podkreśliła przy tym, że termin udostępnienia trasy głównej jest uzależniony od zakończenia wszystkich robót, procedur odbiorowych oraz uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie.

"Udostępnienie trasy głównej pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem znacząco zmieni układ komunikacyjny na południe od Warszawy. Rozdzielimy wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który obecnie kumuluje się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami" - wskazała.

Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa - Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 1,7 mld zł.

Źródło:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty