Trasa S7 Lesznowola - Tarczyn otwarta. Uwaga na ograniczenie prędkości i nową ogranizację ruchu!

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Dzięki udostępnieniu do ruchu odcinka Lesznowola - Tarczyn kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.
Dzięki udostępnieniu do ruchu odcinka Lesznowola - Tarczyn kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. GDDKiA
Udostępniony w piątek 28 kwietnia kierowcom fragment trasy S7 Lesznowola - Tarczyn, o długości 14,8 km, to jeden z trzech odcinków arterii wylotowej z Warszawy w kierunku Grójca.

W grudniu 2020 roku oddany został odcinek Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km; odcinek Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddany został do ruchu w sierpniu 2022 r.

Dzięki udostępnieniu do ruchu odcinka Lesznowola - Tarczyn kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.

Udostępniliśmy do ruchu obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów na odcinku ponad 17-kilometrów trasy pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe. Tym samym połączyliśmy funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca, a dwujezdniową drogą dojedziemy do położonej blisko 230 km dalej granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Udostępniliśmy węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe. To pierwszy etap udostępniania trasy do ruchu i za sprawą trwających prac przy dwóch kolejnych węzłach (Antoninów i Tarczyn Północ), drogach serwisowych i lokalnych, a także w najbliższym sąsiedztwie trasy głównej obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Wraz z udostępnieniem kierowcom całego odcinka S7 Warszawa - Grójec wprowadziono zmiany w oznakowaniu i organizacji ruchu także na Południowej Obwodnicy Warszawy. Do tej pory kierowcy chcący jechać w kierunku Radomia, Kielc, Krakowa i dalej na południe odbijali od obwodnicy na węźle Opacz lub wyjeżdżając ze stolicy przedłużeniem Al. Jerozolimskich jechali na wprost od węzła Salomea. Teraz S7 na południe prowadzi od węzła Warszawa Lotnisko i jest przedłużeniem krótkiego odcinka S79 od węzła na ul. Marynarskiej.

Dzięki udostępnieniu do ruchu odcinka Lesznowola - Tarczyn kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do
Dzięki udostępnieniu do ruchu odcinka Lesznowola - Tarczyn kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. GDDKiA

W drugim etapie udostępniania odcinka Lesznowola - Tarczyn Północ oddane zostaną pozostałe do ukończenia elementy drogi poza jej ciągiem głównym. Chodzi o drogi serwisowe, lokalne, a także węzły Antoninów oraz Tarczyn Północ. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. i wtedy też będzie to pełnoprawna droga ekspresowa. To pozwoli rozpocząć remont dotychczasowego przebiegu DK7, 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty