Trasa katowicka: Remont zablokuje inne inwestycje?

Marcin Idczak
Trasa katowicka: Remont zablokuje inne inwestycje?Fot: Łukasz Gdak
Trasa katowicka: Remont zablokuje inne inwestycje?Fot: Łukasz Gdak
Zamiast wydawać pieniądze na remont estakady katowickiej w obecnym kształcie, lepiej przeznaczyć je na nowe linie tramwajowe.

Tak uważają członkowie stowarzyszenia My-Poznaniacy.

Trasa katowicka: Remont zablokuje inne inwestycje?Fot: Łukasz Gdak
Trasa katowicka: Remont zablokuje inne inwestycje?

Fot: Łukasz Gdak

Estakada katowicka, a właściwie dwa jej wiadukty znajdują się w bardzo złym stanie technicznym.

- Dopuściłem je warunkowo do użytkowania do końca lutego - mówi Jerzy Witczak, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.  Później trzeba będzie je zamknąć, a następnie rozebrać i wybudować od nowa. Koszt to 270 milionów złotych.

- Pieniądze na ten cel są ujęte w planach finansowych miasta do 2019 roku - mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich. Władze Poznania będą się starały, by część tych środków pochodziła z dofinansowania unijnego. - Jednak odbudowa estakady w jej obecnym kształcie jest bez sensu - stwierdza Włodzimierz Nowak ze stowarzyszenia My-Poznaniacy. - Trasa ta powstała jako część planowanej większej drogi. Wiadukty i podziemne przejazdy miały prowadzić aż do targów. Jednak tak się nie stało - stwierdza. Wyjaśnia, że zamiast wydawać pieniądze na wiadukty, lepiej stworzyć zwykłą ulicę. Taką na poziomie gruntu ze skrzyżowaniami. - I tak rondo Rataje nie jest w stanie przyjąć wszystkich samochodów z estakady. Przy wyjeździe z niej tworzą się ogromne korki - dodaje. Według członków stowarzyszenia lepiej zaoszczędzić w ten sposób pieniądze i przeznaczyć je na budowę nowych tras tramwajowych.

- Nie jesteśmy przeciwko estakadzie, ale wobec braku pieniędzy w kasie miasta, lepiej przeznaczyć je na inne potrzebne rozwiązania komunikacyjne w mieście - mówi W. Nowak.

Dotyczy to szczególnie stworzenia nowych tras tramwajowych. - Jeśliby zaoszczędzić na przebudowie estakady 200 milionów złotych, to przy uzyskaniu dofinansowania unijnego w wysokości 50 procent można w Poznaniu zbudować 30 kilometrów nowych tras tramwajowych - przekonuje W. Nowak. Innego zdania są mieszkańcy Rataj oraz dojeżdżający od strony Kórnika do Poznania. - W tej sprawie zdecydowanie popieram głos mieszkańców Rataj, Chartowa i Żegrza, którzy chcą zachowania estakady katowickiej po przebudowie - stwierdza radny Mariusz Wiśniewski, mieszkaniec Żegrza. Wyjaśnia, że koszty remontu są rzeczywiście wysokie. Jednak budowa ulicy ze skrzyżowaniami zwiększy korki na Ratajach, i odetnie tę część miasta od  reszty Poznania.

źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty