Technologie bezpieczeństwa „i-ACTIVSENSE”

(ip)
Fot: Mazda
Fot: Mazda
„i-ACTIVSENSE” to seria zaawansowanych technologii podnoszących bezpieczeństwo, zaprojektowanych przez Mazdę jako pomoc dla kierowcy w zakresie rozpoznawania zagrożeń, unikania kolizji oraz ograniczania rozmiaru szkód w razie wypadku.

W pracach badawczo-rozwojowych nad rozwiązaniami podnoszącymi bezpieczeństwo Mazda kieruje się filozofią Proaktywnego

Fot: Mazda
Fot: Mazda

Bezpieczeństwa, zgodnie z którą stara się minimalizować ryzyko wypadku, zwiększając zakres warunków, w jakich kierowca może bezpiecznie prowadzić samochód.

„i-ACTIVSENSE” Mazdy to grupa zaawansowanych systemów, w których wykorzystano urządzenia wykrywające, takie jak radary mikrofalowe i kamery. Aktywne technologie wspierają kierowcę w rozpoznawaniu potencjalnych zagrożeń, a technologie ochrony przedzderzeniowej pomagają zapobiec kolizji lub co najmniej ograniczyć jej skutki.

Ostatecznym celem programu Proaktywnego Bezpieczeństwa Mazdy jest całkowite wyeliminowanie kolizji. Aby go osiągnąć, Mazda będzie kontynuować prace badawczo-rozwojowe w tej dziedzinie, starając się zapewnić klientom zarówno przyjemność z jazdy, jak i znakomite parametry ekologiczne i bezpieczeństwa.

Tabela technologii i-ACTIVSENSE

Pomoc w prowadzeniu pojazdu

Aktywny tempomat Mazdy (MRCC)

 

Ocenia prędkość względną i odległość do poprzedzającego samochodu oraz współpracuje z ogranicznikiem prędkości w celu utrzymania bezpiecznego dystansu, odciążając kierowcę w czasie jazdy autostradą.

Rozpoznawanie zagrożenia

Wykrywanie przeszkód przed pojazdem (FOW)

Wykrywa obecność innych pojazdów z przodu i powiadamia kierowcę o ryzyku kolizji z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umożliwić mu rozpoczęcie hamowania lub wyminięcie przeszkody.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu

(LDWS)

Rozpoznaje oznakowanie poziome na jezdni i ostrzega kierowcę w sytuacji grożącej niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.

Monitoring strefy za samochodem (RVM)

Wykrywa samochody w tzw. martwym polu po obu stronach pojazdu lub pojazdy zbliżające się z tyłu i ostrzega kierowcę o zagrożeniu.

System automatycznego przełączania świateł drogowych i świateł mijania (HBC)

Wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania i odwrotnie, przyczyniając się do poprawy widoczności i ograniczenia zagrożeń.

Reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS)

 

System podnosi bezpieczeństwo jazdy nocą, dostosowując kierunek wiązki świateł reflektorów do sposobu operowania kierownicą oraz prędkości pojazdu, w celu zapewnienia jak najlepszego oświetlenia i widoczności na łukach drogi i skrzyżowaniach.

Unikanie / ograniczanie skutków kolizji

Inteligentne wspomaganie hamowania

(SBS)

Pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez automatyczne uruchomienie hamulców w razie wykrycia zagrożenia kolizji czołowej przy prędkości 15 km/h lub wyższej.

System automatycznego hamowania (SCBS)

 

Automatycznie zatrzymuje samochód lub redukuje prędkość w razie zagrożenia kolizją z pojazdem poprzedzającym w czasie jazdy z prędkością od 4 do 30 km/h. System ten pomaga kierowcy uniknąć najechania na tył innego pojazdu lub ograniczyć skutki takiej kolizji.

Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu  (DRSS)

Mierzy dystans do poprzedzającego pojazdu i, analizując prędkość, wskazuje czas, w jakim samochód zrówna się z pojazdem z przodu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty