Tak powstaje droga S1. Poprowadzi z Małopolski w Beskidy i na południe Europy. Nowa trasa nabiera kształtów. Zobaczcie zdjęcia z drona

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA
Perspektywy dla kierowców z Małopolski zachodniej, w tym powiatów oświęcimskiego, chrzanowskiego czy wadowickiego w związku z budową brakującego odcinka drogi ekspresowej S1 zapowiadają się obiecująco. Najszybciej inwestycja przebiega między Oświęcimiem a Bielskiem-Białą. Przejdź do galerii i zobacz zdjęcia z powietrza udostępnione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na tym odcinku.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na tę drogę czekają zmotoryzowani turyści z Małopolski

Inwestycja na odcinku między węzłami Oświęcim i Suchy Potok w Bielsku trwa od ponad roku. Jej realizacja skupia uwagę wielu kierowców z powiatów Małopolski zachodniej: oświęcimskiego, chrzanowskiego czy wadowickiego.

Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA

Pierwszy odcinek od węzła Oświęcim rozpoczyna się w Bojszowach (pow. bieruńsko-lędziński) i prowadzi do Dankowic. Ma długość 15 km. Koszt inwestycji sięga 990 mln złotych. Tutaj stoją już konstrukcje mostów, wiaduktów i na części odcinków jest asfalt.

W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas - informuje GDDKiA

Ponadto m.in. trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe.

Od Dankowic do Suchego Potoku pod Bielskiem

Efekty prac widać także na odcinku od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku o długości 12 km. Ta część będzie kosztować prawie 590 mln zł. Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok.

Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty
Na odcinku między węzłami Oświęcim i Dankowice trasa przybiera realne kształty GDDKiA

Cały brakujący fragment trasy S1 między węzłami Mysłowice - Kosztowy a Suchym Potokiem pod Bielskiem liczy 40 km. Na dwóch pozostałych odcinkach od węzła Kosztowy do Bierunia i od Bierunia do węzła Oświęcim wykonawcy czekają na wydanie zgód na realizację inwestycji drogowej (zrid).

Ostatecznie cały ten fragment połączy się z obejściem Węgierskiej Górki, gdzie także prace są zaawansowane m.in. przy tunelach. Po ich zakończeniu, co ma nastąpić w 2025 roku otworzy się trasa prowadząca na Słowację i dalej na południe Europy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty