Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo

redakcja.gdp
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo
Udostępnij:
W tym sezonie tylko częściowo będziemy korzystać z obwodnic budowanych na krajowej trójce. W przyszłym roku będą już służyć kierowcom.
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo

Zrobiliśmy rekonesans po najważniejszych drogowych inwestycjach w regionie. Zaczęliśmy od obwodnicy Miękowa na krajowej "trójce".

 

Newralgiczny punkt

 

To bardzo ważny punkt drogi na wybrzeże. Newralgiczny. Przed miejscowością kończy się trasa szybkiego ruchu. Z czterech pasów robią się dwa - po jednym w każdym kierunku. Wąskie gardło w wakacje, kiedy ruch nad morze i z powrotem jest bardzo duży. Tworzą się kilometrowe korki, zwłaszcza w weekendy i kiedy następuje zmiana turnusów w nadmorskich kurortach i ośrodkach wypoczynkowych.

 

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad buduje zachodnie obejście miejscowości. Prace są na tyle zaawansowane, że w przyszłym tygodniu jedna z jezdni zostanie udostępniona. Obejście będzie naturalnym przedłużeniem o ponad 4 km drogi ekspresowej S3.

 

Już malują pasy

 

- Jak skończymy oznakowanie poziome, malowanie pasów itd. i policja dokona odbioru, puścimy samochody obwodnicą - informuje Jacek Wala, naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji GDDKiA w Szczecinie. - Kierowcy będą mieli po jednym pasie w każdym kierunku, ale już ominą Miękowo. To powinno zmniejszyć korki. Prędkość maksymalna do 70 km, przy wjazdach - 50 km/h.

Nie będą jednak mogli korzystać z węzła Miękowo, który po zakończeniu inwestycji bezkolizyjnie rozprowadzi ruch ze Szczecina w kierunku Bałtyku, czy Goleniowa. W międzyczasie wykonawca zajmie się drugą nitką obejścia wsi.


Węzeł Parłówko

 

Nie mniej ważną jest obwodnica Ostromic, Parłówka i Troszyna. To kolejne wąskie gardło w drodze nad morze. Droga, mimo iż trwa budowa, też zostanie udostępniona kierowcom lada dzień.

 

- Oprócz odcinka w obrębie Troszyna, udostępnimy kierowcom obie jezdnie obwodnicy informuje naczelnik. - Udostępnimy też węzeł z bezkolizyjny rozjazdem w kierunku Świnoujścia, Kamienia Pomorskiego i Golczewa.

 

Zgodnie z harmonogramem, obie inwestycje mają być zakończone w przyszłym roku. Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie zapewnia jednak, że będziemy z tych objazdów korzystać pod koniec tego roku.


Obwodnica Miękowa

Omija miejscowość od zachodu. Droga ekspresowa z dwoma pasami po 3,5 m w każdym kierunku i pasami awaryjnymi o szerokości 2,5 m każdy. Pas rozdzielający ma 4 m szerokości. Koszt - 65 mln zł.

Ostromice, Parłówko, Troszyn

Droga ekspresowa. Obwodnica omijająca te miejscowości ma 6,1 km długości. Jezdnie dwupasmowe o szerokości 7 metrów w każdym kieunku i pasy awaryjne o szerokości 2,5 m każdy. Koszt inwestycji - 125 mln zł.

Piotr Jasina
  

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie