Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo

redakcja.gdp
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo
W tym sezonie tylko częściowo będziemy korzystać z obwodnic budowanych na krajowej trójce. W przyszłym roku będą już służyć kierowcom.
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo
Szczecin-Świnoujście: Coraz bardziej ekspresowo

Zrobiliśmy rekonesans po najważniejszych drogowych inwestycjach w regionie. Zaczęliśmy od obwodnicy Miękowa na krajowej "trójce".

 

Newralgiczny punkt

 

To bardzo ważny punkt drogi na wybrzeże. Newralgiczny. Przed miejscowością kończy się trasa szybkiego ruchu. Z czterech pasów robią się dwa - po jednym w każdym kierunku. Wąskie gardło w wakacje, kiedy ruch nad morze i z powrotem jest bardzo duży. Tworzą się kilometrowe korki, zwłaszcza w weekendy i kiedy następuje zmiana turnusów w nadmorskich kurortach i ośrodkach wypoczynkowych.

 

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad buduje zachodnie obejście miejscowości. Prace są na tyle zaawansowane, że w przyszłym tygodniu jedna z jezdni zostanie udostępniona. Obejście będzie naturalnym przedłużeniem o ponad 4 km drogi ekspresowej S3.

 

Już malują pasy

 

- Jak skończymy oznakowanie poziome, malowanie pasów itd. i policja dokona odbioru, puścimy samochody obwodnicą - informuje Jacek Wala, naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji GDDKiA w Szczecinie. - Kierowcy będą mieli po jednym pasie w każdym kierunku, ale już ominą Miękowo. To powinno zmniejszyć korki. Prędkość maksymalna do 70 km, przy wjazdach - 50 km/h.

Nie będą jednak mogli korzystać z węzła Miękowo, który po zakończeniu inwestycji bezkolizyjnie rozprowadzi ruch ze Szczecina w kierunku Bałtyku, czy Goleniowa. W międzyczasie wykonawca zajmie się drugą nitką obejścia wsi.


Węzeł Parłówko

 

Nie mniej ważną jest obwodnica Ostromic, Parłówka i Troszyna. To kolejne wąskie gardło w drodze nad morze. Droga, mimo iż trwa budowa, też zostanie udostępniona kierowcom lada dzień.

 

- Oprócz odcinka w obrębie Troszyna, udostępnimy kierowcom obie jezdnie obwodnicy informuje naczelnik. - Udostępnimy też węzeł z bezkolizyjny rozjazdem w kierunku Świnoujścia, Kamienia Pomorskiego i Golczewa.

 

Zgodnie z harmonogramem, obie inwestycje mają być zakończone w przyszłym roku. Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie zapewnia jednak, że będziemy z tych objazdów korzystać pod koniec tego roku.


Obwodnica Miękowa

Omija miejscowość od zachodu. Droga ekspresowa z dwoma pasami po 3,5 m w każdym kierunku i pasami awaryjnymi o szerokości 2,5 m każdy. Pas rozdzielający ma 4 m szerokości. Koszt - 65 mln zł.

Ostromice, Parłówko, Troszyn

Droga ekspresowa. Obwodnica omijająca te miejscowości ma 6,1 km długości. Jezdnie dwupasmowe o szerokości 7 metrów w każdym kieunku i pasy awaryjne o szerokości 2,5 m każdy. Koszt inwestycji - 125 mln zł.

Piotr Jasina
  

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty