
Firma z włoskiego Maranello kończy pracę na modelem FXX. Pojazd zostanie wyposażony w 12-cylindrowy, widlasty silnik o pojemności 6262 cm3
rozwijający moc - bagatela - 800 KM. Jednostka napędowa współpracować ma ze skrzynią biegów zaadaptowaną z bolidów F1, dzięki czemu zmiana przełożenia zajmie poniżej 100 milisekund. Nadwozie FXX

zostało tak wyprofilowane, że powietrze opływające auto dociska pojazd do podłoża z siłą o 40 proc. większą niż w dotychczas wytwarzanych przez Ferrari samochodach. Za zatrzymanie auta odpowiedzialny będzie układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami przygotowany przez Brembo. System elektroniczny rejestrować ma podczas

jazdy 39 parametrów, które później zanalizowane zostaną przez specjalistów z Ferrari.
Jedyny problem w tym, że…powstanie zaledwie 20 egzemplarzy FXX przeznaczonych dla wybranych klientów, którzy będą mogli nim jeździć jedynie po torach wyścigowych. Każdy z właścicieli przejdzie szkolenie pod okiem zawodników Formuły 1 m.in. Michaela Schumachera i Rubensa Barrichello.
Cena auta? Jedyne 1,5 mln euro. Plus podatki.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?