Silnik roku 2017. Które jednostki okazały się najlepsze?
Nagroda główna
Ferrari/3.9 V8 biturbo
Zastosowanie: Ferrari 488 GTB/Spider
Motor o oznaczeniu F154 to pierwsze V8 Ferrari od czasów modelu F40 (1987 r.), które swą moc czerpie z turbodoładowani. Motor zadebiutował w 2013 roku pod maską Maserati Quattroporte GTS, rok później Ferrari zamontowało je w Californii T, jednak tak naprawdę pełnię swoich możliwości silnik rozwinął w 488 GTB.
Jednostka napędowa montowana do tego modelu posiada oznaczenie F154 CB. Zdecydowano się zmienić m.in. układ dolotowy, chłodnice powietrza, wał korbowy, a także przeprojektowano głowice. Dzięki dwóm turbosprężarkom z pojemności 3902 ccm udało się uzyskać 670 KM rozwijanych przy 8000 obr./min. i 760 Nm momentu obrotowego generowanych przy zaledwie 3000 obr./min.
Kolejne informacje o jednostce przeczytacie w kategorii silnik sportowy oraz w kategorii pojemności 3-4 l. Tam ta jednostka również została doceniona.
Fot. Newspress