Sezon na opony zimowe rozpoczęty

(ip)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
W niektórych polskich miastach pojawiły się już pierwsze opady śniegu. Jest to wyraźny sygnał do zmiany ogumienia na zimowe. W sieci rozpoczęło się już wielkie poszukiwanie takich opon.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Zmiana opon na zimowe zaczyna wchodzić polskim kierowcom w krew. Jak dotąd impulsem do zmiany ogumienia w samochodach była zmiana aury za oknem. Pierwsze dni jesiennej pluchy i przymrozków zwykle oznaczały tworzenie się wielkich kolejek w serwisach ogumienia. Tymczasem jak wynika z danych zebranych przez Nokaut.pl, w tym roku kierowcy rozpoczęli poszukiwania nowych opon już w październiku.

– Już wtedy zauważyliśmy zwiększenie ruchu w tej kategorii - mówi Fabian Adaszewski, PR Manager Grupy Nokaut. Jak dodaje, szczyt „sezonu oponiarskiego” ma przypaść na przełom października i listopada. – Jak wynika z naszych danych, ceny opon i usług w tym okresie rosną. Oznacza to, że został nam tydzień, może dwa na zakup opon i ich wymianę w korzystnej cenie – wyjaśnia Adaszewski.

Według danych Nokaut.pl aktualnie najczęściej wybieranymi producentami ogumienia są: Dębica, Michelin, Goodyear, Continental oraz Dunlop. Wyraźny spadek zainteresowania odnotowała Fulda, która w 2011 r. była trzecią najchętniej wybieraną marką. Niekwestionowanym liderem pozostaje polska marka Dębica.

Zauważalną tendencją jest również coraz częstszy zakup opon przez internet. Zakup nowego ogumienia za pośrednictwem sieci może być procesem szybkim i wygodnym. Warunkiem ostatecznej satysfakcji jest jednak zwrócenie uwagi na
kilka kluczowych szczegółów. Jednym z nich jest wiarygodność sklepu, którą warto zbadać przeglądając komentarze jego dotychczasowych klientów. Warto także upewnić się, że sprzedawane w nim opony nie są starsze niż 36 miesięcy.

Jeśli te parametry się zgadzają, można skupić się na udogodnieniach, takich jak akceptowane formy płatności czy sposób
dostarczenia opon. Kupując opony w sieci, zwykle taniej niż w tradycyjnym sklepie, warto nie kierować się wyłącznie ceną. – Trzeba pamiętać, że opony klasy ekonomicznej zwykle przeznaczone są dla kierowców nie dokonujących wielkich rocznych przebiegów. Należy także wziąć pod uwagę styl jazdy. Nie każde ogumienie nadaje się do dynamicznej, sportowej jazdy – przypomina Monika Siarkowska z firmy Oponeo.pl.

Eksperci motoryzacyjni co roku przypominają, że polskie przepisy dopuszczają do użytkowania opony o grubości bieżnika nie mniejszej niż 1,6 mm. Jednak normy to jedno, a realia polskich dróg zimą – to drugie. 1,6 mm bieżnika zwykle okazuje się niewystarczające na rozjeżdżonym błocie pośniegowym czy gołoledzi. Minimum bezpieczeństwa zimą zapewnia bieżnik o grubości co najmniej 4 mm – i to tylko wtedy, gdy opona ma mniej niż dziesięć lat. Jeśli „guma” przekroczyła ten wiek, to nadaje się do bezwzględnej wymiany, nawet jeśli wysokość bieżnika spełnia wymogi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty