W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku, marka Lamborghini odnotowała wzrost sprzedaży w trzech głównych makroregionach: EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka, 40%), Ameryka (32%) oraz Azja i Pacyfik (28%). Wyniki nie uwzględniają rynku rosyjskiego, gdzie firma zawiesiła działalność.
- Pomimo niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną, która nie tylko głęboko nas zasmuca, ale także utrudnia wszelkie prognozy. Wchodzimy solidnie przygotowani w rok nowych globalnych wyzwań. Miesięcznie przyjmujemy więcej zamówień, niż jesteśmy w stanie zrealizować, już dziś pokrywają one z nawiązką ponad 12 miesięcy produkcji. Przygotowujemy się również do procesu elektryfikacji marki Lamborghini – nowego etapu w historii naszej firmy. W 2023 roku zaprezentujemy nowy hybrydowy model V12 - mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Około połowa wszystkich klientów włoskiej marki zdecydowała się na SUV-a Lamborghini Urus. Pozostali wybrali samochody sportowe, przede wszystkim modele Huracán i Aventador. Zarówno model Urus, jak i Huracán odnotowały w pierwszym kwartale roku ten sam poziom wzrostu, osiągając odpowiednio 1547 i 844 egzemplarzy dostarczonych na cały świecie.