Fragment ze Świecka do Nowego Tomyśla będzie najdłuższym w Polsce odcinkiem autostrady o nawierzchni betonowej, która charakteryzuje się większą trwałością. Według szacunków będzie mogła być użytkowana bez dodatkowego wzmocnienia przez ok. 40 lat po wybudowaniu.
Budowa finansowana jest z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego, banków komercyjnych i środków własnych koncesjonariusza. Po wybudowaniu odcinek będzie eksploatowany jako płatny w ramach koncesji do 2037 r. Po upływie koncesji przejdzie na rzecz Skarbu Państwa.
Zakres prac obejmuje m.in. budowę:
- 105,9 km autostrady, w tym 18,5 km przebudowy istniejącej drogi krajowej nr 2
- 81 mostów i wiaduktów (docelowo 87)
- 6 pełnych węzłów autostradowych (docelowo 8)
- 6 miejsc obsługi podróżnych (docelowo 10) wyposażonych w parkingi, toalety, place zabaw dla dzieci, a także 4 bary i 4 stacje benzynowe
- 5 miejsc poboru opłat (1 plac poboru opłat w ciągu autostrady -Tarnawa, 4 stacje poboru opłat na węzłach autostradowych Nowy Tomyśl, Trzciel, Jordanowo, Torzym).
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?