Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, styczniowy wynik był jednak większy niż przed pandemią, gdy w takim samym miesiącu 2019 roku zarejestrowano 5 154 samochody z segmentu premium.
- Początek 2022 roku nie zmienił trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, z którą boryka się on od prawie dwu lat. Do kwestii pandemii COVID-19, dostaw mikroprocesorów czy zaburzeń w łańcuchu dostaw, które spowodowały ograniczenie dostępności aut w 2020 i 2021 roku, dochodzi obecnie galopujący wzrost kosztów utrzymania oraz kosztów prowadzonej działalności gospodarczej – podkreśla Dariusz Balcerzyk, ekspert IBRM Samar.
Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w styczniu 2022 roku przypadło w udziale BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w naszym kraju 1 590 nowych samochodów osobowych, co było wynikiem o 12,11 proc. mniejszym niż w styczniu roku 2021. Najczęściej rejestrowane modele w gamie bawarskiego koncernu w styczniu br. to: „trójka" (287 szt.), X3 (233 szt.) oraz 5 (202 egzemplarze).
Na drugiej pozycji styczeń zakończyło Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował w naszym kraju 1 164 osobowe samochody klasy premium. To rezultat o 4,51 proc. słabszy w porównaniu z sytuacją ze stycznia 2021 roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w styczniu br. najlepiej sprzedawał się model Q5 (305 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q3 (218 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi A6 (166 egzemplarzy).
Na trzecim miejscu był Mercedes. W pierwszym miesiącu nowego roku producent ze Stuttgartu zarejestrował w naszym kraju 1 077 samochodów, o 31,23 proc. mniej (r/r). Rezultat ten nie obejmuje osobowych wersji vanów Mercedesa (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględnia natomiast klasę V. W gamie Mercedesa zwycięska na koniec stycznia 2022 roku okazała się klasa GLE z 153 zarejestrowanymi autami, przed klasą E (132 egz.) oraz C (98 sztuk).
Tuż za podium było Volvo. W styczniu 2022 roku Polacy kupili i zarejestrowali 483 samochody tej marki, o 27,59 proc. mniej niż w pierwszym miesiącu 2021 roku. Liderem w gamie szwedzkiego producenta był model XC60 (167 egzemplarzy), wiceliderem – XC40 (129 sztuk), które wyprzedziło model XC90 (59 sztuk).
W pierwszej dziesiątce zestawienia samochodów klasy premium za styczeń br. największą stratę odnotował Lexus (286 rejestracji, minus 52,49 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w tym miesiącu może pochwalić się marka Land Rover (260,71 proc.). Polacy kupili i zarejestrowali 101 egzemplarzy tych aut wobec 28 w styczniu roku 2021.
W styczniu 2021 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Audi Q5 (305 szt.). Na drugiej pozycji znalazło się BMW serii 3 z 287 zarejestrowanych egzemplarzami. Brąz przypadł w udziale BMW X3 (233 sztuki). Ubiegłoroczny zwycięzca rankingu Volvo XC60 w styczniu br. zajęło dopiero siódmą pozycję ze 167 zarejestrowanymi autami.
Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?