Record Run 2011 - test nowego Mercedesa Actrosa

(ip)
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
W ramach testu "Record Run 2011", wczoraj dwa nowe Actrosy wyruszyły w podróż z Rotterdamu do Szczecina i z powrotem, by na dystansie 10 tysięcy kilometrów udowodnić swój niski apetyt na paliwo. Wraz z nimi wystartował mistrz oszczędności wśród ciężarówek - Mercedes-Benz Actros poprzedniej generacji. Który z modeli osiągnie najniższe zużycie paliwa?

W ramach testu "Record Run 2011", wczoraj  dwa nowe Actrosy wyruszyły w podróż z Rotterdamu do Szczecina i z powrotem, by na dystansie 10 tysięcy kilometrów udowodnić swój niski apetyt na paliwo. Wraz z nimi wystartował mistrz oszczędności wśród ciężarówek - Mercedes-Benz Actros poprzedniej generacji. Który z modeli osiągnie najniższe zużycie paliwa?

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Nowy Mercedes-Benz Actros zużywa średnio - zależnie od wersji - od 3 do 7 procent paliwa mniej od swego bestsellerowego poprzednika, Actrosa MP 3. Dane te, ujawnione przy okazji niedawnej premiery modelu w Brukseli, zostaną teraz zweryfikowane w teście "Record Run 2011", trwającym od 26 czerwca do 2 lipca 2011 r.

**CZYTAJ TAKŻE

Nowy Mercedes-Benz ActrosEkologiczna ciężarówka Mercedesa

**

W ramach badania, w niedzielny wieczór dwa nowe Actrosy 1845 LS - jeden spełniający normę Euro 6, drugi zgodny z normą Euro 5 - wyruszyły w pełni załadowane w typową trasę z zachodu na wschód Europy, z Rotterdamu do Szczecina i z powrotem. Trasa składa się z sześciu statystycznych cykli jazdy i mierzy łącznie około 10 tysięcy kilometrów.

Jako punkt odniesienia, wraz z nowymi modelami wystartował Mercedes-Benz Actros 1844 LS MP 3. W 2008 roku uzyskał on na włoskim torze Nardo rekordowe zużycie paliwa 19,44 l/100 km (0,8 l/100 tkm) i trafił do Księgi Rekordów Guinnessa jako "najbardziej ekonomiczny 40-tonowy samochód ciężarowy".

Tym razem ciężarówki muszą zmierzyć się jednak z normalnym ruchem tranzytowym i ulicznym. Zautomatyzowane w dużym stopniu urządzenia pomiarowe, tempomat, ta sama średnia prędkość oraz proste, standardowe naczepy pozwolą na bezpośrednie porównanie apetytu startujących w teście modeli.

Który z nich osiągnie najniższe zużycie paliwa? Wyniki będą znane w sobotnią noc, 2 lipca, kiedy ciężarówki miną metę, zlokalizowaną w porcie w Rotterdamie. Pomiary zostaną przeprowadzone po ostatnim tankowaniu do pełna przez międzynarodowych ekspertów ze stowarzyszenia rzeczoznawców DEKRA. Sprawdzają oni również plombowanie zbiorników oraz wyposażenie pojazdów.

Zmagania Actrosów w ramach "Record Run 2011" można na bieżąco śledzić w internecie, pod adresem  www.mercedes-benz.com/record-run, podobnie jak aktualizowane codziennie dane dotyczące zużycia paliwa każdego z modeli. Wyniki testu zostaną opublikowane w niedzielę, 3 lipca 2011 roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty