W 2001 roku zaakceptowano strategię, by co 10 lat liczba śmiertelnych ofiar na drodze była redukowana o połowę, aż osiągnie okrągłe zero – w roku 2050. Wiadomo już, że w latach 2010-2020 plan poprawy bezpieczeństwa na europejskich drogach nie zostanie wykonany.
W maju 2018 roku Komisja Europejska ogłosiła nowy Strategiczny Plan Działań na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach (Strategic Action Plan on Road Safety). Zakłada on ograniczenie w latach 2020-2030 liczby zabitych w wypadkach o kolejne 50 proc.
Dla przypomnienia w 2017 roku na europejskich drogach zginęło 25 tys. osób.
Wśród poszerzenia obowiązkowego wyposażenie auta pojawiła się propozycja, aby w pojazdach seryjnie montowany był inteligentny asystent prędkości, uniemożliwiający przekroczenie 150 km/h. W praktyce oznacza to, że kierowca mógłby zatem korzystać z mocy tylko w zakresie dozwolonym przez limiter.
Czy taki ogranicznik prędkości stanie się obowiązkowy w nowych pojazdach? Czas pokaże.
Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?