Ustawa o radiofonii i telewizji nakłada obowiązek opłacania abonamentu radiowo-telewizyjnego także na przedsiębiorstwa. Płacić więc trzeba za korzystanie z odbiorników radiowych zainstalowanych w samochodach służbowych, czy za telewizor w gabinecie szefa.
Dotyczy to także drobnych przedsiębiorców, np. taksówkarzy, którzy oprócz opłacania abonamentu za odbiorniki domowe (14,50 zł miesięcznie) muszą płacić za radio w swojej taksówce - 4,95 zł. Wielu z nich tego nie robi argumentując, że to podwójna opłata.
Obowiązek kontroli opłacania abonamentu przez osoby prywatne i firmy ciąży na Poczcie Polskiej, która rozpoczęła już sprawdzanie przedsiębiorstw.
Wpływy z abonamentu są ważnym źródłem dochodu dla państwowych nadawców. Tymczasem wielu płatników uchyla się od tego obowiązku.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?