Peugeot i Citroen stworzą tanią submarkę?

(pp) źródło: Autocar
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Wykupiona w 1999 przez Renault Dacia w ciągu kilku ostatnich lat odniosła w Europie wielki sukces, stopniowo powiększając swoją ofertę modeli. Jak się okazuje, konkurencyjny koncern PSA chce odebrać część klientów rumuńskiej marce, tworząc własną submarkę, pod której szyldem będzie oferował tanie pojazdy "dla ludu".

Wykupiona w 1999 przez Renault Dacia w ciągu kilku ostatnich lat odniosła w Europie wielki sukces, stopniowo powiększając swoją ofertę modeli. Jak się okazuje, konkurencyjny koncern PSA chce odebrać część klientów rumuńskiej marce, tworząc własną submarkę, pod której szyldem będzie oferował tanie pojazdy "dla ludu".

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Jak podaje portal Autocar.co.uk, Peugeot i Citroen opracowały zupełnie nową płytę podłogową, która posłuży do stworzenia kilku nowych modeli. Nie będą one jednak oferowane w salonach francuskich marek. Najprawdopodobniej wskrzeszona zostanie nazwa Talbot lub Simca, pod którą auta będą sprzedawane na rynkach w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.

**CZYTAJ TAKŻE


Peugeot pracuje nad następcą modelu 308
Citroen 3CV już w 2013 roku?

**

Model Peugeota będzie sedanem o długości nie przekraczającej 415 centymetrów. Mechanicznie, pojazd będzie opierał się na rozwiązaniach znanych z miejskiego 206. Taka decyzja jest podyktowana chęcią maksymalnej redukcji kosztów. Nieoficjalnie mówi się, że sedan będzie kosztował nie więcej, niż 8 tys. euro (ok. 35 tys. zł)

Z kolei Citroen przygotowuje odmianę hatchback. W porównaniu do sedana Peugeota, będzie on jednak nieco lepiej wyposażony, a co za tym idzie także i droższy. Głównym rynkiem zbytu dla tego auta mają być Chiny. Co ciekawe, w sierpniu 2011 roku francuska marka sprzedała na tamtejszym rynku więcej samochodów niż we Francji.

- "Niektórzy klienci domagają się najlepszych pojazdów, a my dajemy im to oferując modele z serii DS. Jednak widzimy, że część z naszych klientów patrzy na samochody w zupełnie inny sposób. Chcą prostych aut, ponieważ te oferowane obecnie są według nich zbyt skomplikowane" - powiedział Thomas d'Haussy, szef planowania Citroena.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty