Peugeot. Elektryczny rok marki. Każdy model z napędem elektrycznym

Stanisław Rochowicz
W 2023 roku marka Peugeot będzie mogła pochwalić się najbogatszą ofertą pojazdów zelektryfikowanych w Europie.
W 2023 roku marka Peugeot będzie mogła pochwalić się najbogatszą ofertą pojazdów zelektryfikowanych w Europie. Peugeot
W 2023 roku marka Peugeot będzie mogła pochwalić się najbogatszą ofertą pojazdów zelektryfikowanych w Europie

W 2023 roku wzrośnie tempo elektryfikacji gamy Peugeot – w pierwszej połowie przyszłego roku wszystkie modele marki będą dostępne z jedną lub kilkoma zelektryfikowanymi jednostkami napędowymi.

Dzięki temu Peugeot będzie miał najszerszą w Europie e-gamę, w której znajdzie się wiele nowych modeli i technologii. Oferta, która obejmuje elektryczne rowery, pojazdy użytkowe, skutery i samochody osobowe odpowiada na wszystkie potrzeby związane z zelektryfikowaną mobilnością i jest kolejnym krokiem marki w kierunku sprzedaży wyłącznie zeroemisyjnych, w 100% elektrycznych pojazdów w Europie w 2030 roku.

Zaplanowane na początek 2023 roku wprowadzenie na rynek nowych, hybrydowych zespołów napędowych, które będą początkowo dostępne w modelach Peugeot 3008 i Peugeot 5008, poszerzy ofertę nowych technologii i stanie się uzupełnieniem dla w 100% elektrycznego napędu w modelach E-208 i E-308, napędu wodorowego oraz hybryd plug-in z napędem na dwa i cztery koła.

W modelach Peugeot 3008 i 5008 zostanie wykorzystana nowa technologia hybrydowa

Dla Peugeot rok 2023 będzie stał pod znakiem elektryfikacji – marka rozszerzy swoją gamę o nowe modele i nowe technologie.

Peugeot będzie pierwszą marką koncernu Stellantis, która wprowadzi na rynek najnowszej generacji jednostki hybrydowe, aby zrealizować swój cel – zapewnić jak największej liczbie klientów dostęp do zelektryfikowanej mobilności.

Technologia hybrydowa najnowszej generacji początkowo wykorzystana w SUV-ach Peugeot 3008 i Peugeot 5008, a dopiero później w innych modelach z gamy, łączy w sobie wydajność z łatwością użytkowania.

Zespół napędowy obejmuje najnowszej generacji silnik benzynowy PureTech o mocy 136 KM połączony z nową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Dzięki akumulatorowi 48 V doładowywanemu podczas jazdy, nowa technologia zapewnia dodatkowy moment przy niskich obrotach oraz zużycie paliwa niższe o 15%. Pozwala również na zeroemisyjną jazdę na odcinku do 1 km przy niskiej prędkości oraz na krótkich dystansach w mieście.

Jeszcze bogatsza gama w 100% elektrycznych pojazdów: premiera modeli E-308 i E-308 SW

W 2023 roku firmowana przez markę Peugeot gama w pełni elektrycznych samochodów zostanie rozszerzona o nowe modele E-308 i E-308 SW. Peugeot stanie się jednym z pierwszych europejskich producentów samochodów, który wprowadzi na rynek w 100% elektryczne kombi. Z wersjami nadwoziowymi sedan i kombi w ofercie, marka spod znaku lwa będzie mogła zaspokoić wszystkie potrzeby klientów z segmentu C, którzy wybierają zeroemisyjną mobilność.

Dynamika i przyjemność z jazdy będące kwintesencją marki Peugeot, wyznaczały kierunek prac rozwojowych nad tymi nowymi modelami, które są napędzane nowym, niezwykle mocnym silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM).

Nowe E-308 i E-308 SW wyznaczają nowe standardy wydajności samochodów elektrycznych, bo zużywają zaledwie 12,7 kWh/100 km (energia użytkowa / zasięg WLTP) i mają zasięg ponad 400 km (w cyklu mieszanym WLTP), co staje się nowym punktem odniesienia dla pojazdów elektrycznych z segmentu C. Imponujące osiągi są efektem udoskonalenia silnika elektrycznego i akumulatora, optymalizacji właściwości aerodynamicznych i masy dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej EMP2 oraz redukcji strat energii wskutek tarcia.

W segmencie C marka Peugeot potwierdziła premierę modelu Peugeot E-408, który uzupełni zelektryfikowaną ofertę tego dynamicznego i nowatorskiego fastbacka dostępnego już z hybrydowym napędem plug-in.

Peugeot E-408 będzie uzupełnieniem w pełni elektrycznej gamy marki Peugeot, która spełnia wszystkie potrzeby klientów dzięki takim modelom, jak Peugeot E-208, Peugeot e-Traveller, Peugeot e-2008, E-308, E-308 SW czy e-Rifter.

Peugeot E-208 w najnowszej odsłonie: wyższe osiągi i wydajność

W przyszłym roku E-208, czyli model, który wyznacza nowe trendy w pełni elektrycznej gamie marki Peugeot, przejdzie kilka znaczących zmian. Najważniejszą z nich jest nowy silnik elektryczny znany już z modelu E-308. Maksymalna moc E-208 wzrośnie o 15% z 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM.

Zoptymalizowano także wydajność i zużycie energii, które wynosi teraz zaledwie 12 kWh/100 km, co wydłużyło zasięg E-208 o 10,5%, czyli o 38 km. Łączny zasięg w cyklu mieszanym WLTP (w trakcie homologacji) wynosi więc 400 km.

Peugeot E-208, w którym 260 Nm momentu obrotowego jest dostępne od 0 km/h, jest nie tylko cichy i nie wpada w wibracje, lecz wyróżnia się także wzorcowym zachowaniem na drodze i niezrównanymi wrażeniami z jazdy. Dodatkowym atutem, zapewniającym mu sukces, jest dynamika na drodze, ale jest to także idealny model do spokojnej, codziennej jazdy. Na przykład – akumulator modelu PEUGEOT E-208 można będzie szybko doładować z 20% do 80% ze stacji o mocy 100 kW w czasie krótszym niż 25 minut, tak jak obecnie.

Od dnia premiery w 2019 roku, na całym świecie sprzedano 110 tys. sztuk modelu Peugeot E-208.

Elektryczna gama marki Peugeot oparta na hybrydach plug-in

Nowe hybrydy plug-in Peugeot 308 i 308 SW są dostępne w dwóch zakresach mocy – 180 lub 225 KM – i zapewniają do 60 km zasięgu w trybie elektrycznym. Peugeot 408, który będzie zaprezentowany w czasie najbliższej edycji Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu (od 17 do 23 października 2022 roku), przejął również te jednostki napędowe.

Pod maską modelu Peugeot 3008 znajdziemy doładowywaną jednostkę hybrydową o mocy 225 KM albo 300 KM z napędem na cztery koła, która umożliwia przejechanie do 59 km bez uruchamiania silnika spalinowego. Peugeot 508 jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i SW, które napędza hybrydowa jednostka plug-in o mocy 225 KM lub o mocy 360 KM i z napędem na cztery koła w wersjach PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Opracowana przez markę Peugeot technologia hybrydowych zespołów napędowych jest także testowana na torze – hipersamochód Peugeot 9X8 Hybrid ściga się od czerwca 2022 r. w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC).

Nowy Peugeot e-Expert Hydrogen zasilany ogniwami paliwowymi – zeroemisyjna mobilność dla firm

Nowy Peugeot e-Expert Hydrogen z napędem wodorowym to propozycja dla firm i lokalnych samorządów, które szukają najbardziej innowacyjnych pojazdów zeroemisyjnych. Głównym atutem w pełni elektrycznego modelu PEUGEOT e-Expert Hydrogen jest skrócony do zaledwie 3 minut czas tankowania zbiornika na wodór.

Peugeot e-Expert Hydrogen ma zasięg 400 km, 100 kW mocy, 260 Nm momentu obrotowego, 1000 kg ładowności i 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie