Peugeot. Elektryczny rok marki. Każdy model z napędem elektrycznym

Stanisław Rochowicz
W 2023 roku marka Peugeot będzie mogła pochwalić się najbogatszą ofertą pojazdów zelektryfikowanych w Europie.
W 2023 roku marka Peugeot będzie mogła pochwalić się najbogatszą ofertą pojazdów zelektryfikowanych w Europie. Peugeot
W 2023 roku marka Peugeot będzie mogła pochwalić się najbogatszą ofertą pojazdów zelektryfikowanych w Europie

W 2023 roku wzrośnie tempo elektryfikacji gamy Peugeot – w pierwszej połowie przyszłego roku wszystkie modele marki będą dostępne z jedną lub kilkoma zelektryfikowanymi jednostkami napędowymi.

Dzięki temu Peugeot będzie miał najszerszą w Europie e-gamę, w której znajdzie się wiele nowych modeli i technologii. Oferta, która obejmuje elektryczne rowery, pojazdy użytkowe, skutery i samochody osobowe odpowiada na wszystkie potrzeby związane z zelektryfikowaną mobilnością i jest kolejnym krokiem marki w kierunku sprzedaży wyłącznie zeroemisyjnych, w 100% elektrycznych pojazdów w Europie w 2030 roku.

Zaplanowane na początek 2023 roku wprowadzenie na rynek nowych, hybrydowych zespołów napędowych, które będą początkowo dostępne w modelach Peugeot 3008 i Peugeot 5008, poszerzy ofertę nowych technologii i stanie się uzupełnieniem dla w 100% elektrycznego napędu w modelach E-208 i E-308, napędu wodorowego oraz hybryd plug-in z napędem na dwa i cztery koła.

W modelach Peugeot 3008 i 5008 zostanie wykorzystana nowa technologia hybrydowa

Dla Peugeot rok 2023 będzie stał pod znakiem elektryfikacji – marka rozszerzy swoją gamę o nowe modele i nowe technologie.

Peugeot będzie pierwszą marką koncernu Stellantis, która wprowadzi na rynek najnowszej generacji jednostki hybrydowe, aby zrealizować swój cel – zapewnić jak największej liczbie klientów dostęp do zelektryfikowanej mobilności.

Technologia hybrydowa najnowszej generacji początkowo wykorzystana w SUV-ach Peugeot 3008 i Peugeot 5008, a dopiero później w innych modelach z gamy, łączy w sobie wydajność z łatwością użytkowania.

Zespół napędowy obejmuje najnowszej generacji silnik benzynowy PureTech o mocy 136 KM połączony z nową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Dzięki akumulatorowi 48 V doładowywanemu podczas jazdy, nowa technologia zapewnia dodatkowy moment przy niskich obrotach oraz zużycie paliwa niższe o 15%. Pozwala również na zeroemisyjną jazdę na odcinku do 1 km przy niskiej prędkości oraz na krótkich dystansach w mieście.

Jeszcze bogatsza gama w 100% elektrycznych pojazdów: premiera modeli E-308 i E-308 SW

W 2023 roku firmowana przez markę Peugeot gama w pełni elektrycznych samochodów zostanie rozszerzona o nowe modele E-308 i E-308 SW. Peugeot stanie się jednym z pierwszych europejskich producentów samochodów, który wprowadzi na rynek w 100% elektryczne kombi. Z wersjami nadwoziowymi sedan i kombi w ofercie, marka spod znaku lwa będzie mogła zaspokoić wszystkie potrzeby klientów z segmentu C, którzy wybierają zeroemisyjną mobilność.

Dynamika i przyjemność z jazdy będące kwintesencją marki Peugeot, wyznaczały kierunek prac rozwojowych nad tymi nowymi modelami, które są napędzane nowym, niezwykle mocnym silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM).

Nowe E-308 i E-308 SW wyznaczają nowe standardy wydajności samochodów elektrycznych, bo zużywają zaledwie 12,7 kWh/100 km (energia użytkowa / zasięg WLTP) i mają zasięg ponad 400 km (w cyklu mieszanym WLTP), co staje się nowym punktem odniesienia dla pojazdów elektrycznych z segmentu C. Imponujące osiągi są efektem udoskonalenia silnika elektrycznego i akumulatora, optymalizacji właściwości aerodynamicznych i masy dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej EMP2 oraz redukcji strat energii wskutek tarcia.

W segmencie C marka Peugeot potwierdziła premierę modelu Peugeot E-408, który uzupełni zelektryfikowaną ofertę tego dynamicznego i nowatorskiego fastbacka dostępnego już z hybrydowym napędem plug-in.

Peugeot E-408 będzie uzupełnieniem w pełni elektrycznej gamy marki Peugeot, która spełnia wszystkie potrzeby klientów dzięki takim modelom, jak Peugeot E-208, Peugeot e-Traveller, Peugeot e-2008, E-308, E-308 SW czy e-Rifter.

Peugeot E-208 w najnowszej odsłonie: wyższe osiągi i wydajność

W przyszłym roku E-208, czyli model, który wyznacza nowe trendy w pełni elektrycznej gamie marki Peugeot, przejdzie kilka znaczących zmian. Najważniejszą z nich jest nowy silnik elektryczny znany już z modelu E-308. Maksymalna moc E-208 wzrośnie o 15% z 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM.

Zoptymalizowano także wydajność i zużycie energii, które wynosi teraz zaledwie 12 kWh/100 km, co wydłużyło zasięg E-208 o 10,5%, czyli o 38 km. Łączny zasięg w cyklu mieszanym WLTP (w trakcie homologacji) wynosi więc 400 km.

Peugeot E-208, w którym 260 Nm momentu obrotowego jest dostępne od 0 km/h, jest nie tylko cichy i nie wpada w wibracje, lecz wyróżnia się także wzorcowym zachowaniem na drodze i niezrównanymi wrażeniami z jazdy. Dodatkowym atutem, zapewniającym mu sukces, jest dynamika na drodze, ale jest to także idealny model do spokojnej, codziennej jazdy. Na przykład – akumulator modelu PEUGEOT E-208 można będzie szybko doładować z 20% do 80% ze stacji o mocy 100 kW w czasie krótszym niż 25 minut, tak jak obecnie.

Od dnia premiery w 2019 roku, na całym świecie sprzedano 110 tys. sztuk modelu Peugeot E-208.

Elektryczna gama marki Peugeot oparta na hybrydach plug-in

Nowe hybrydy plug-in Peugeot 308 i 308 SW są dostępne w dwóch zakresach mocy – 180 lub 225 KM – i zapewniają do 60 km zasięgu w trybie elektrycznym. Peugeot 408, który będzie zaprezentowany w czasie najbliższej edycji Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu (od 17 do 23 października 2022 roku), przejął również te jednostki napędowe.

Pod maską modelu Peugeot 3008 znajdziemy doładowywaną jednostkę hybrydową o mocy 225 KM albo 300 KM z napędem na cztery koła, która umożliwia przejechanie do 59 km bez uruchamiania silnika spalinowego. Peugeot 508 jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych – sedan i SW, które napędza hybrydowa jednostka plug-in o mocy 225 KM lub o mocy 360 KM i z napędem na cztery koła w wersjach PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Opracowana przez markę Peugeot technologia hybrydowych zespołów napędowych jest także testowana na torze – hipersamochód Peugeot 9X8 Hybrid ściga się od czerwca 2022 r. w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC).

Nowy Peugeot e-Expert Hydrogen zasilany ogniwami paliwowymi – zeroemisyjna mobilność dla firm

Nowy Peugeot e-Expert Hydrogen z napędem wodorowym to propozycja dla firm i lokalnych samorządów, które szukają najbardziej innowacyjnych pojazdów zeroemisyjnych. Głównym atutem w pełni elektrycznego modelu PEUGEOT e-Expert Hydrogen jest skrócony do zaledwie 3 minut czas tankowania zbiornika na wodór.

Peugeot e-Expert Hydrogen ma zasięg 400 km, 100 kW mocy, 260 Nm momentu obrotowego, 1000 kg ładowności i 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty