Opony sportowe SportContact 6 vs. SportContact 7 – porównanie modeli Continental

Artykuł sponsorowany Continental SportContact
Continental
Continental
Niemiecki producent jest wiodącym dostawcą opon. W jego ofercie znajduje się ogumienie sportowe, którego atutami są dobra przyczepność do każdej nawierzchni i wyjątkowe wrażenia z jazdy. Niesłabnącą popularnością wśród użytkowników cieszy się seria SportContact, której siódmą generację zaprezentowano na jesieni 2021 r. Sprawdziliśmy, jak wypada na tle poprzedników.

SportContact – seria opon sportowych Continental

Linia SportContact jest obecna na rynku już od ponad 20 lat. Zalicza się ją do klasy UHP (Ultra High Performance) przeznaczonej dla pojazdów, które osiągają wysokie prędkości. Każda kolejna generacja jest krokiem naprzód w stosunku do poprzedniej i wyróżnia się nowatorskim podejściem do produkcji ogumienia oraz wykorzystywaniem innowacyjnych technologii – dotyczy to także Continental SportContact 7 . Na przykład model Vmax, wdrożony do produkcji w 2003 r., stał się pierwszą drogową oponą dopuszczoną do eksploatacji przy prędkościach rzędu360 km/h.

Seria jest przeznaczona do samochodów o dużej mocy. Cechuje ją uniwersalność – z jej właściwości może skorzystać każdy właściciel pojazdu, który chce poczuć za kierownicą sportowe osiągi i cieszyć się wyjątkowymi emocjami podczas jazdy. Opony mogą być montowane nie tylko w samochodach sportowych, ale również tuningowanych, przy czym nie ma znaczenia segment czy rodzaj napędu (przedni, tylny, na wszystkie koła).

Ogumienie doskonale sprawdzi się w autach:

  • używanych na co dzień, ale mających podwyższoną moc – Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30N,
  • tylnonapędowych coupé – Toyota GR Supra, BMW serii 3 wersja 328i,
  • typu hot hatch – Renault Megane RS, Ford Focus ST,
  • o mocy powyżej700 km– Ferrari F8 Tributo, McLaren 720S.

Seria jest polecana nawet do mających większą masę pojazdów z napędem elektrycznym, takich jak przykładowo Audi RS e-tron GT. W każdym przypadku Continental SportContact zapewnia:

  • poprawę osiągów,

  • precyzję podczas kierowania na suchej i mokrej nawierzchni,

  • krótką drogę hamowania,

  • ochronę przed aquaplaningiem,

  • wysoką efektywność paliwową,

  • niski poziom generowanego hałasu.

Seria osiąga doskonałe wyniki podczas testów bezpieczeństwa. Cały czas cieszy się niesłabnącą popularnością wśród użytkowników.

Continental ContiSportContact 5 – początek serii sportowej premium

W tym ogumieniu zastosowano rozwiązania pozwalające na zwiększenie przyczepności. Chodzi nie tylko o wykorzystywaną już we wcześniejszych generacjach asymetryczną rzeźbę bieżnika, w której część zewnętrzna odpowiada za zachowanie panowania nad autem podczas dynamicznego manewrowania, w tym skręcania, a wewnętrzna – za odprowadzanie wody i efektywne hamowanie. Ważne znaczenie mają również specjalne wzorki, makrobloki.

Continental ContiSportContact 5 to specjalna mieszanka gumy, która zapobiega przegrzewaniu się opon nawet przy wysokich temperaturach. Efektem jest duża wydajność i niskie zużycie paliwa. Pozwala to na wysokie osiągi i sportowe wrażenia nawet podczas jazdy w ekstremalnych warunkach.

SportContact 6 a SportContact 7 – czym się różnią?

Continental dba o to, by kolejne modele serii charakteryzowały lepsze właściwości użytkowe w porównaniu do wcześniejszych wersji. Czy tak jest w przypadku siódmej generacji? Warto sprawdzić.

 

Przyczepność i stabilność

Parametry te znacznie poprawiono. Opony SportContact 7 we wszystkich rozmiarach mają klasę przyczepności A, podczas gdy w poprzedniej generacji w niektórych występowała klasa B. Jest tak dzięki zastosowaniu adaptacyjnego wzoru bieżnika, który dostosowuje się do stylu jazdy i zapewnia stabilność na suchej oraz mokrej nawierzchni nawet przy wysokich prędkościach i podczas gwałtownych manewrów.

Podczas jazdy na wprost ślad ogumienia kończy się w punkcie największej wartości odprowadzania wody. Zapewnia to skuteczne przyspieszanie i hamowanie. Z kolei w momencie pokonywania zakrętów ślad przesuwa się w kierunku zewnętrznej części opony w celu przeniesienia maksymalnych sił, co wpływa na zachowanie stabilności. Elementy blokujące, które ograniczają ruchy klocków bieżnika, gwarantują wysoką precyzję.

W Continental SportContact 6 zastosowano rozwiązania Force Vectoring (innowacyjna struktura bloków bieżnika ułatwia pokonywanie zakresów) oraz Aralon350 (sztywne opasanie opony zapewnia stabilność nawet przy prędkościach 350 km/h). W nowszej wersji natomiast udoskonalono technologię BlackChili z nanocząsteczkami Micro Flexibility Compound. Rozwiązanie pozwala dopasować ogumienie do nawierzchni drogi. W siódmej generacji wykorzystano innowacyjną mieszankę, dzięki której wydłużono trwałość opon aż o 17%.

Producent zapewnia, że w porównaniu do poprzedniej serii znacznie skrócono drogę hamowania – o 6% na suchej oraz o 8% na mokrej nawierzchni. Podczas testów wykazano, że samochód wyposażony w Continental SportContact 7 po hamowaniu z prędkości 80 km/h zatrzymał się o około 2 m bliżej w porównaniu do starszego ogumienia. Różnica jest znacząca – przy 100 km/h daje to aż 3,5–4 m mniej. Nowy model wyróżnia się lepszą przyczepnością i stabilnością.

Efektywność paliwowa

Pomiędzy szóstą a siódmą generacją nie ma znaczących różnic, jeśli weźmie się pod uwagę ten parametr. Większość opon ma klasę efektywności paliwowej C bądź D. Nowa generacja – nawet mimo tego, że jest cięższa od poprzednika, gdyż zastosowano w niej więcej gumy – nadal gwarantuje niskie opory toczenia, dzięki czemu zużycie paliwa nie wzrosło.

Generowany hałas

Pod tym względem nieco lepiej wypada Continental SportContact 7. W zależności od rozmiaru opony poziom hałasu wynosi przeważnie 72–73 dB – w poprzednim modelu było to około 74–75 dB.

Indeks nośności i prędkości

Wskaźniki informują o tym, pod jakim maksymalnym obciążeniem może pracować opona przy dopuszczalnej przez producenta prędkości. Parametr związany z nośnością w przypadku obu generacji wygląda podobnie i pod tym kątem nie ma znaczących różnic. Wszystkie opony są przystosowane do poruszania się z prędkością do300 km/h(oznaczenie Y).

SportContact 6 a SportContact 7 – która lepsza?

Kilka czynników przemawia za tym, by zdecydować się na nowy model. Chodzi o lepszą przyczepność, w tym na mokrej nawierzchni, wyższą precyzję prowadzenia pojazdu, szczególnie podczas nagłego hamowania czy pokonywania zakrętów, a także większą trwałość. Continental SportContact 7**to połączenie wyjątkowej przyjemności z jazdy z wysokim poziomem bezpieczeństwa.**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty