Opona nie do przebicia

Redakcja
Fot. Kleber: W momencie przebicia bieżnika opony, guma o konsystencji żelu otacza szczelnie przedmiot powodujący przebicie, nie dopuszczając do utraty ciśnienia powietrza. Jeśli przedmiot wypadnie, samouszczelniająca się substancja zatyka otwór pod wpływe
Fot. Kleber: W momencie przebicia bieżnika opony, guma o konsystencji żelu otacza szczelnie przedmiot powodujący przebicie, nie dopuszczając do utraty ciśnienia powietrza. Jeśli przedmiot wypadnie, samouszczelniająca się substancja zatyka otwór pod wpływe

Około 97% wszystkich przebić dotyczy czoła bieżnika. Kleber Protectis to opona wyposażona w mechanizm ochrony przed przebiciem, który pozwala uniknąć groźnych konsekwencji utraty powietrza w przypadku przebicia bieżnika, przedmiotem o średnicy mniejszej niż 4,7 mm.

 

Kleber Protectis jest odporny na przebicie bieżnika odpowiadające rozmiarom dużego gwoździa. Ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Do około 36% przypadków utraty ciśnienia dochodzi podczas jazdy. Jest to szczególnie niebezpieczne, kiedy samochód porusza się z dużą

Fot. Kleber: W momencie przebicia bieżnika opony, guma o konsystencji żelu otacza szczelnie przedmiot powodujący przebicie, nie dopuszczając do utraty
Fot. Kleber: W momencie przebicia bieżnika opony, guma o konsystencji żelu otacza szczelnie przedmiot powodujący przebicie, nie dopuszczając do utraty ciśnienia powietrza. Jeśli przedmiot wypadnie, samouszczelniająca się substancja zatyka otwór pod wpływe

prędkością. Gwałtowny spadek ciśnienia w kole może wywołać poślizg i skutkować wypadkiem.  Dodatkowym atutem tej opony jest także to, iż kierowcy nie muszą wymieniać koła - opona nie wymaga naprawy.

 

Kleber wyposażony w system Protectis jest klasyczną oponą, wewnątrz której umieszczono specjalną, samouszczelniającą się gumę o konsystencji żelu. Guma jest rozłożona równomiernie po wewnętrznej stronie bieżnika i utrwalona w procesie obróbki cieplnej, podczas wytwarzania opony. Kiedy koło zostaje napompowane, ciśnienie powietrza dociska gumę do wewnętrznej ścianki opony. Sekretem skuteczności systemu jest specjalna polimerowa mieszanka gumy o specyficznych właściwościach i konsystencji. Mechanizm ochrony przed przebiciem wykorzystuje dwa efekty naturalnie występujące w każdym kole - wysokie ciśnienie powietrza i siłę odśrodkową w czasie ruchu obrotowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty