Nie zawsze gorzej

(c)
Wydaje się, że spadek sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w 2004 r. wynikał bardziej z przyspieszenia decyzji zakupowych spowodowanego zmianą przepisów homologacyjnych i VAT oraz obawami przed wzrostem cen, niż ze wzmożonego importu aut używanych.

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła w minionym roku o ponad 10 proc. w porównaniu z rokiem 2003. Są jednak marki i dealerzy, które oparły się spadkom.

 

Fot. Grupa PGD
Fot. Grupa PGD

Rok 2004 rok był udanym dla Grupy PGD. Wszystkie wchodzące w jej skład salony zanotowały wzrosty sprzedaży aut osobowych. Największe − bielski "Japan Motors", o prawie 15 proc. i warszawski "OMC Motors", o ponad 10 proc. Łącznie z pięciu salonów Grupy w Polsce wyjechały 4 433 nowe samochody, czyli o niemal 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział Grupy w rynku motoryzacyjnym w Polsce wzrósł z 1,06 proc. w roku 2003 do 1,39 proc. w 2004 r., przy czym w sprzedaży Forda wyniósł 12,6 proc., Nissana 3,5 proc., a Suzuki 9 proc.

Fot. Grupa PGD
Fot. Grupa PGD

 

Grupa zanotowała także znaczący wzrost sprzedaży samochodów dostawczych. Wyniósł on 43 proc.

 

W ślad za wzrostem sprzedaży nowych samochodów w Grupie PGD poszła sprzedaż samochodów używanych (mimo zalewu rynku przez samochody importowane prywatnie). Grupa sprzedała 1185 aut używanych, tj. o 11,7 % więcej niż przed rokiem.

Fot. Grupa PGD
Fot. Grupa PGD

 

- Wydaje się, że spadek sprzedaży w drugim półroczu wynikał bardziej z przyspieszenia decyzji zakupowych, zarówno tych z wiosny, jak i nawet z końca 2003 roku, spowodowanego zmianą przepisów homologacyjnych i VAT oraz obawami przed wzrostem cen, niż ze wzmożonego importu aut używanych. Potwierdzeniem mogą tu być nasze statystyki, według których w trzecim i czwartym kwartale wzrósł udział w sprzedaży samochodów do klientów indywidualnych. Ponadto obniżka sprzedaży w znacznie większym stopniu dotyczyła modeli, które cieszyły się dużym powodzeniem jako samochody osobowe z homologacją ciężarówki, a po wprowadzeniu wzoru Lisaka przestały spełniać warunki homologacji − mówi Adam Pietkiewicz, Prezes Grupy PGD.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie