Najszybszy w Polsce

Maciej Pobocha
Prędkość maksymalna 362 km/h, moc 1250 KM, przyspieszenie do setki w 3 sekundy. Wystarczy? Nie wszystkim.

 

W 2006 r. Toyota Supra przygotowana przez firmę Perfect Service - JSS (Japan Sport Service) ustanowiła polski rekord prędkości, rozpędzając się do 361,92 km/h. Wynik taki udało się osiągnąć m.in. dzięki znacznym modyfikacjom jednostki napędowej, zbudowanej w oparciu o kute elementy z USA. Zamiast dwóch sekwencyjnych turbin zamontowano w niej jedną wielką o średnicy wlotu/wylotu 10 cm! W połączeniu z wieloma innymi zmianami pozwoliło to na osiągnięcie mocy 1250 KM.

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

 

Twórców super Supry postanowili pójść jeszcze dalej i na bazie istniejącego auta zrobić najszybszy uliczny samochód nie tylko w naszym kraju, ale i w Europie. Planowana moc silnika to 1500 KM, a prędkość maksymalna - ponad 400 km/h.

 

Kilkumiesięczne prace nad body kitem zaowocowały karoserią, która dała możliwość zamontowania robionych na zamówienie, amerykańskich kół CCW o wymiarach przód - 20 x 11 cali, tył -

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

20  x 15 cali z oponami Michelin 295/25 ZR 20 95Y z przodu i 335/30 ZR 20 104Y z tyłu.

 

Nowa karoseria została wykonana z karbonu oraz kevlaru, które charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością oraz minimalną wagą. Nałożono na nią dziewięć warstw lakieru z dodatkiem xyralicu.

 

Kolejnym etapem w pracach nad Suprą będzie modyfikacja silnika. Konsekwencją dużej turbosprężarki jest spora turbo dziura. W celu pozbycia się tego efektu ubocznego, zostanie zamontowana instalacja podtlenku azotu. Zabezpieczeniu

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

turbosprężarki przed zniszczeniem służy system zapobiegający wyłączeniu silnika, zanim nie schłodzi się ona w wystarczająco.

 

Układ korbowo - tłokowy zostanie wykonany z kutych elementów robionych na zamówienie, a pojemność jednostki napędowej wzrośnie z 3,0 do 3,4 l. Już teraz zamontowano komputer typu stand alone sterujący pracą silnika.

 

Konstruktorzy nie zapomnieli o zawieszaniu (śrubowe) oraz układzie hamulcowym, w którym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu z 12 tłoczkowymi zaciskami oraz 353-

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

milimetrowe z tyłu. Zamontowano też trzytarczowe sprzęgło i krótszą dźwignię zmiany biegów, dzięki czemu czas potrzebny na wybranie przełożenia jest mniejszy.

 

W planach jest wykonanie instalację car-audio o mocy 2000 Watt. W samochodzie znajdzie się multimedialna jednostka centralna z której sygnał trafiać będzie do procesora dźwięku, następnie do trzech wzmacniaczy, a z nich do dwóch zestawów dwudrożnych z przodu oraz dwóch subwooferów znajdujących się w bagażniku. Dodatkowo w zagłówkach foteli zostaną zamontowane monitory do oglądania TV oraz filmów DVD.

 

Przemian wnętrza dopełni wymiana tapicerki. Skóra oraz alcantara znajdą się na wszystkich fotelach, boczkach a nawet na desce rozdzielczej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie