Na ratunek Roverowi

(mp)
Fot. MG Rover
Fot. MG Rover

Informacja o upadku MG Rovera zmroziła krew w żyłach brytyjskich fanów motoryzacji. Nie chcąc pogodzić się z zaistniałą sytuacją postanowili oni podjąć walkę o uratowanie firmy.

 

Pod hasłem Projekt Kimber (od nazwiska założyciela MG) rozpoczęto przygotowywanie planów restrukturyzacji MG Rovera i spłacenia wielomilionowych długów. Celem jest także uniknięcie przejęcia firmy przez chińską korporację SAIC będącą właścicielem praw do nowej wersji

Fot. MG Rover
Fot. MG Rover

modelu "75" oraz dwóch silników.

 

W ramach Projektu Kimber mają zostać wprowadzone do produkcji nowe modele kabrioletów i coupe, co pozwoli marce odzyskać pozycję na rynku samochodów sportowych. Firma ma jednocześnie dokonać zmian w sieci dilerskiej, ograniczyć koszty produkcji pojazdów i ponownie sprzedawać auta w Stanach Zjednoczonych.

 

Czas pokaże, czy batalia o MG Rovera zakończy się sukcesem.

 

Firma Rover istnieje od 1877 r. W roku 1904 zaczęła produkować pierwszy model samochodu - 8HP. W 1967 r. została przejęta przez Leylanda, który następnie połączył się z British Motor Holdings. W roku 1988 koncern sprywatyzowano zmieniając jednocześnie jego nazwę na Rover Group. W 1994 r. przejęło go BMW, które sześć lat później sprzedało Rovera z MG do konsorcjum Phoenix. W 2000 r. zmieniono nazwę firmy z Rover na MG Rover.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty