Powodem spadku tej liczby są niekorzystne dla samorządów warunki dofinansowania. Do tej pory, z narodowego programu przebudowy dróg lokalnych, państwo finansowało 50% kwoty inwestycji. Od 2012 roku 70% środków na remonty będą musiały pochodzić od władz lokalnych, a tego nie wytrzymają ich budżety.
**CZYTAJ TAKŻE
Budowa trasy S6 zagrożona?Budowa autostrady A1 na Śląsku [GALERIA]**
Wnioski o dofinansowanie lokalnych projektów drogowych można było złożyć do 5 października. W województwie mazowieckim przyjęto ich 150 na kwotę ponad 81 mln zł. W zeszłym roku było ich 236, o łącznej wartości 296 mln zł. Podobna sytuacja jest także w innych województwach.
W ramach poprzedniej edycji tego programu zmodernizowano lub zbudowano 6 tys. km dróg. MSWiA planuje, że w tym roku będzie to 13 tys. km szos. Zmiany zasad finansowania mogą jednak przeszkodzić w osiągnięciu tego wyniku. W 2012 r. dofinansowanie nie może być większe niż 1 mln zł. Powiaty, które do tej pory mogły realizować dwa projekty drogowe, teraz będą mogły tylko jedno. Zmiany mogą mieć także wpływ na pracę lokalnych przedsiębiorstw budowlanych. Mniej dróg oznacza mniej pracy, a co za tym idzie może to spowodować kryzys w branży i redukcje etatów.
W sierpniu zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych przez PBS DGA. Według nich, aż 75% Polaków uważa za priorytetowe inwestycje w infrastrukturę drogową. Dla większości z nich ważniejsza jest modernizacja dróg lokalnych niż budowa autostrad. Co czwarty ankietowany wskazał budowę obwodnic miast, jako najważniejsze inwestycje.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?