Miliard w częściach

Krzysztof M. Kaźmierczak - Gazeta Poznańska

System likwidacji szkód komunikacyjnych jest głównym źródłem nieprawidłowości w handlu używanymi częściami samochodowymi - uważają uczestnicy wczorajszego spotkania w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. Brali w nim udział przedstawiciele Stowarzyszenia Właścicieli Autoryzowanych Stacji Obsługi, wiceminister finansów i wicewojewoda wielkopolski.

 

- Brak wymogu rozliczania fakturami napraw pojazdów doprowadził do tego, że za pieniądze z polis komunikacyjnych finansuje się szarą strefę - uważa Ryszard Roszak, prezes Stowarzyszenia Właścicieli ASO.

 

- Większość napraw wykonywanych jest w warsztatach, które dzięki zbyt liberalnym przepisom nie muszą wykazać źródła pochodzenia użytych części. W ten sposób do likwidacji szkód komunikacyjnych używa się części pochodzących z kradzieży lub przemytu.

 

Według stowarzyszenia szara strefa zarabia na częściach rocznie miliard złotych, a ubezpieczycielom nie zależy na jej ograniczeniu.

- Przy poprzedniej zmianie przepisów lobby firm ubezpieczeniowych doprowadziło do rezygnacji z obowiązku ścisłego rozliczania napraw - przyznał Stanisław Stec, wiceminister finansów, zapowiadając, że dołoży starań by wprowadzić obowiązek wykazywania wszelkich napraw fakturami.

 

Waldemar Witkowski, wicewojewoda wielkopolski

 

- Polska jest jednym z nielicznych krajów, w których samochody kradzione są nie dla nich samych, ale głównie na części. Potrzebne są zmiany systemowe, które sprawią, że problemy związane z funkcjonowaniem kiermaszy części samochodowych rozwiążą się samoistnie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty