Lubelski ratusz szuka pieniędzy na budowę Trasy Zielonej

Artur Jurkowski
Ratusz szuka pieniędzy na budowę Trasy Zielonej Fot: Jacek Babicz
Ratusz szuka pieniędzy na budowę Trasy Zielonej Fot: Jacek Babicz
Fiasko pomysłu budowy Trasy Zielonej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Ratusz wycofuje się z tej ścieżki realizacji inwestycji. - Okazało się, że inwestycja realizowana w taki sposób byłaby za droga - przyznaje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Trasa Zielona, czyli przedłużenie al. Unii Lubelskiej do ul. Jana Pawła II wraz z częścią ul. Muzycznej ma być główną arterią

Ratusz szuka pieniędzy na budowę Trasy Zielonej Fot: Jacek Babicz
Ratusz szuka pieniędzy na budowę Trasy Zielonej Fot: Jacek Babicz

obsługującą rejon wokół dworca PKP oraz budowanego stadionu miejskiego przy ul. Krochmalnej.

Ratusz jesienią ub. roku stwierdził, że nie ma pieniędzy aby sfinansować inwestycję z własnych środków. "Kołem ratunkowym" dla powstania Trasy Zielonej miało być partnerstwo publiczno-prywatne.

- Realizacja inwestycji w trybie PPP nie zwiększałaby naszego zadłużenia. Inwestycję sfinansowałby i zrealizował prywatny inwestor, a następnie np. w ciągu 20 lat poniesione nakłady zwrócilibyśmy z budżetu samorządu - wyjaśniał w listopadzie 2012 r. Krzysztof Żuk. I dodawał: - Droga, choć wybudowana przez prywatną firmę, byłaby elementem systemu dróg miejskich i byłaby bezpłatna.

Teraz te plany idą w odstawkę. - Przeanalizowaliśmy różne modele PPP i wycofujemy się z tego pomysłu. Zdecydowały o tym koszty. Są dla nas za wysokie - twierdzi Żuk.

Ratusz wstępnie szacuje, że koszt budowy Trasy Zielonej od ronda Lubelskiego Lipca '80 do ul. Jana Pawła II może sięgnąć 152,4 mln zł. Skąd chce wziąć takie pieniądze? - Szukamy źródeł. Jedną z możliwości są fundusze Unii Europejskiej i o takie już aplikujemy do przyszłej perspektywy finansowej UE na lata 2014-20 - wskazuje  prezydent.

Możliwe jest też ograniczenie zakresu inwestycji. I podzielenie jej na etapy. - Obecnie priorytetem jest dla nas budowa ul. Muzycznej. Chodzi o połączenia ul. Głębokiej z Młyńską i skrzyżowaniem ulic: Krochmalnej, Młyńskiej, Gazowej. Nie wykluczamy, że zamiast dwujezdniowej drogi powstałaby tam tylko jedna jezdnia - mówi Żuk.

Bez pieniędzy spoza budżetu miasta szanse na realizację inwestycji są jednak małe. - Nie będziemy wprowadzać do budżetu nowych inwestycji, na które nie mamy pokrycia. Obecnie priorytetem drogowym jest budowa przedłużenia al. Solidarności do obwodnicy oraz budowa kolejnego odcinka ul. Zelwerowicza - wylicza Żuk.

Budowa stadionu przy ul. Krochmalnej ma skończyć się w  połowie przyszłego roku. Arena będzie otwarta jesienią 2014 r.

źródło: Kurier Lubelski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty