Ciężarówkę z wyróżniającym się już z daleka wymiarami ładunkiem zatrzymano do kontroli w Piotrkowie Trybunalskim, czyli na odcinku krajowej „dwunastki”.
Zespół pojazdów z ładunkiem ważył 69,1 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Naciski poszczególnych osi samochodu ciężarowego oraz naczepy mieściły się w normie. Ciężarówka była również za długa o 8,7 metra – długość zestawu wynosiła 25,2 metra. Zespół pojazdów z ładunkiem był też za szeroki o 0,84 metra.
W tym przypadku nienormatywny transport ładunku niepodzielnego powinien być pilotowany na drodze publicznej przez jednego pilota. Ciężarówka w chwili zatrzymania jechała bez pojazdu pilotującego.
Kierowca okazał inspektorom ITD zezwolenie kategorii V wraz z wykazem dróg krajowych, po których może przejechać pojazdem nienormatywnym. W wykazie tym droga krajowa nr 12 oraz droga krajowa nr 74 nie zostały ujęte. W tym przypadku transport o takim tonażu i wymiarach powinien odbywać się na podstawie zezwolenia kategorii VII. Nienormatywną ciężarówkę skierowano na wyznaczony parking strzeżony.
Wobec polskiego przewoźnika toczy się teraz postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych za wykryte naruszenia przepisów transportowych.
Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?