W sierpniu organizatorzy konkursu ogłosili listę aut nominowanych. Do pierwszego etapu zakwalifikowano 38 pojazdów, które dostępne są w Europie od stycznia. Każdy z nich musiał być oferowany przynajmniej w pięciu krajach, a także sprzedany w liczbie minimum 5 tys. egzemplarzy.
Następnie członkowie jury mieli możliwość testowania aut: najpierw każdego z osobna, po czym wspólnie wszystkich kandydatów. Testy odbywały się na różnych nawierzchniach i przy różnych prędkościach, co miało pozwolić na uzyskanie jak najobszerniejszej wiedzy o pojazdach.
Drugim etapem był wybór siedmiu finałowych samochodów. Dalsza selekcja i wskazanie zwycięzcy Car of The Year 2008 odbędzie się w sposób następujący: każdy z członków jury, w skład którego wchodzi 58 dziennikarzy z 22 państw (w tym dwóch Polaków), ma do przyznania 25 punktów. Każdy z członków jury taką liczbę punktów musi podzielić na minimum pięć z siedmiu finałowych samochodów. Jeden samochód może otrzymać maksymalnie 10 punktów, a na dodatek takiej liczby punktów nie można ex aequo przyznać dwóm pojazdom. Pod uwagę brane są przy tym m.in. jakość wykonania, bezpieczeństwo, koszty eksploatacji, własności jezdne oraz cena.
O tym który z samochodów zapisze się w kronikach zwycięzców Car of the Year 2008 przekonamy się 19 listopada.
Finaliści Car of the Year 2008
Fiat 500
Ford Mondeo
Kia cee’d
Mazda2
Mercedes-Benz klasy C
Nissan Qashqai
Peugeot 308
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?