Jak działa odcinkowy pomiar prędkości? Wkrótce więcej punktów kontroli prędkości!

Mariusz Michalak
Na początku i końcu odcinka, ustawione są urządzenia, które zarejestrują wjazd i wyjazd samochodu.
Na początku i końcu odcinka, ustawione są urządzenia, które zarejestrują wjazd i wyjazd samochodu. Pawel Relikowski / Polska Press Grupa
Na trasie S7 w okolicach miejscowości Białobrzegi w województwie mazowieckim, zostały zamontowane urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. To tylko jeden z 39 nowych punktów pomiaru prędkości. Czy urządzenia rejestrują już wykroczenia kierowców?

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Na początku i końcu odcinka, ustawione są urządzenia, które zarejestrują wjazd i wyjazd samochodu. Odcinki mają średnio kilka kilometrów długości. Maszyny wykonają zdjęcia samochodów, a także zmierzą czas, w jakim auta pokonają odcinek.

Na tej podstawie zostanie przeanalizowana prędkość pojazdu. Jeśli okaże się, że kierowca jechał ze średnią prędkością wyższą niż dopuszczalna, automatycznie otrzyma karę. W innym przypadku zdjęcia zostaną natychmiastowo skasowane z bazy danych.

Nadzór nad całym systemem sprawuje Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), którego pracownicy poinformują kierowcę o przekroczeniu przepisów. Odcinki, na których jest dokonywany pomiar, oznaczone są znakiem z informacją na jakiej długości się on odbywa.

Nowe punkty odcinkowego pomiaru prędkości

Nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości pojawią się w 39 lokalizacjach praktycznie w całej Polsce. Lista obejmuje: po sześć lokalizacji w woj. łódzkim i podkarpackim, pięć lokalizacji w woj. śląskim, cztery lokalizacje w woj. mazowieckim, po trzy lokalizacje w woj. dolnośląskim, pomorskim i kujawsko-pomorskim, po dwie lokalizacje w woj. lubuskim, lubelskim i wielkopolskim i po jednej lokalizacji w woj. zachodniopomorskim, opolskim i podlaskim.

Obecnie trwa montaż pierwszych urządzeń. Kamery jeszcze nie rejestrują wykroczeń. Niewykluczone, że urządzenia zaczną pracować już w czerwcu.

39 nowych urządzeń obejmie łącznie ok. 200 kilometrów dróg. Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami, a z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie łącznie ok. 400 kilometrów dróg.

Nowe punkty odcinkowego pomiaru prędkości

  • Mazowieckie: Kanie/Otrębusy, obwodnica Białobrzegów, Nieporęt/Zielonk, obwodnica Mszczonowa.
  • Łódzkie: Pomorzany/Bociany, Dobroń/Pabianice, Chocianowicka/Łaskowice, Bychwel/Jadwinin, Biała Pierwsza/Biała Rządowa, Mokra Prawa.
  • Podkarpackie: Rzeszów/Nosówka, Trakt Węgierski w m. Dukla, Nowa Dębia, Lutcza, Podgrodzie, Gniewczyna, Łańcucka/Gniewczyna Tryniecka.
  • Dolnośląskie: Kostomłoty/Kąty Wrocławskie, Wrocław, Brzeg/Przylesie.
  • Zachodniopomorskie: Łubianka/Brynka.
  • Lubuskie: Białcz, Świdnica.
  • Opolskie: Kietlice/Kilisino.
  • Śląskie: Katowice, Zabrze, Gliwice, Jankowice/Świerklany, Suszec/Kobielice.
  • Wielkopolskie: Konin, Tarnowo Podgórne/Poznań Ławica
  • Lubelskie: Hrubieszów, Gołąb.
  • Kujawsko-Pomorskie: Rogoźno Zamek/Kłódka, węzeł Nowy Ciechocinek/MOP Kałęczynek, Rycerzewo.
  • Pomorskie: Swarożyn, Borowo, Borcz/Bai Dół, Baciuty/Łupianka Stara.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty