Goodyear dostawcą opon do nowego Fiata Panda

(ip)
Fot: Goodyear
Fot: Goodyear
Opony marki Goodyear znajdą się w wyposażeniu fabrycznym najnowszego modelu Fiata Pandy, który zjedzie z linii produkcyjnej z oponami Goodyear EfficientGrip o średnicy 15". Opony te gwarantują wysokie osiągi w zakresie przyczepności i hamowania, a dzięki technologii FuelSaving, pozwalają kierowcom oszczędzać paliwo. Jest to kolejny model z oferty Grupy Fiata wyposażony w opony Goodyeara. Wśród nich są już m.in. takie auta jak Fiat 500 TwinAir, nowa Lancia Ypsilon, Fiat Bravo, Alfa Romeo 159 oraz Lancia Delta.

EfficientGrip to opona oferująca najwyższe osiągi (ultra high performance).

Fot: Goodyear
Fot: Goodyear

Została zaprojektowana specjalnie z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa, dzięki wykorzystaniu technologii FuelSaving. Ostatnie badania osiągów opony Goodyear EfficientGrip, przeprowadzone przez niezależny niemiecki instytutu badań i certyfikacji TÜV SÜD Automotive, wykazały, że opory toczenia tej opony są o 13% niższe od średnich wyników opon wyprodukowanych przez konkurencję. Wynik ten wskazuje na większą skuteczność przekazywania napędu z silnika na koła mające styczność z nawierzchnią. Badania zużycia paliwa wykazały zmniejszenie zużycia paliwa średnio o 1,9% w samochodach wyposażonych w opony EfficientGrip, natomiast droga hamowania pojazdu na mokrej i suchej nawierzchni była krótsza o 2% w stosunku do średniej dla trzech przebadanych opon konkurencji .

Mieszanka gumowa bieżnika opony EfficientGrip zawiera najnowszej generacji polimery, a waga opony jest o 10% niższa od poprzedniczki. Do konstrukcji opony zużyto również mniej materiałów, co pozwoliło zmniejszyć nakłady surowcowe oraz zredukować emisję szkodliwych substancji w procesie produkcji.

Dalsze badania przeprowadzone przez TÜV SÜD Automotive wykazały świetne wyniki w kwestii potencjalnego przebiegu opony. Samochód na oponach EfficientGrip był w stanie przejechać średnio do 8% większą odległość w przypadku opon zamontowanych na koła napędowe oraz o 49% większą w przypadku opon założonych na koła napędzane, co stanowi kolejną znaczącą korzyść dla kierowców i środowiska naturalnego .

"Niski opór toczenia jest wskaźnikiem, który umożliwia redukcję zużycia paliwa oraz emisji CO2. Jeśli chodzi o korzyści dla kierowców, to nasze cele były niezwykle ambitne, ale udało się je osiągnąć. Było to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologicznie materiałów i najnowszych rozwiązań w zakresie procesu produkcji. Dzięki zastosowaniu technologii FuelSaving, EfficientGrip jest oponą ekologiczną o bardzo niskim oporze toczenia. W zakresie swoich osiągów spełnia zarówno bardzo rygorystyczne wymagania Goodyeara, jak i najostrzejsze wymogi prawne" - mówi Elena Versari, Szef Marketingu Pojazdów dla Goodyear Dunlop Tires we Włoszech.

"Fiat Panda to model o długiej tradycji. Jesteśmy dumni, że opona Goodyear EfficientGrip została wybrana na jego pierwsze wyposażenie. Zmniejszanie wpływu samochodów na środowisko jest wspólnym priorytetem dla całej branży motoryzacyjnej. Goodyear odgrywa w tym procesie ważną rolę i stale kreuje nowe standardy dla całej branży. Opona EfficientGrip jest naszą najnowszą odpowiedzią w zakresie realizacji powyższego celu" - mówi Hugues Despres, Dyrektor Goodyeara ds. Marketingu w regionie EMEA.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty