Imponująca estakada w lesie
Monumentalna konstrukcja ma 620 metrów długości i 13 metrów szerokości. Jej wysokość sięga 15 metrów. Jej koszt to ponad 40 mln złotych. Jej budowa był jednym z etapów modernizacji drogi wojewódzkiej nr 676 z Białegostoku do Supraśla.
Zobacz jak wygląda ta nietypowa przeprawa:
Kontrowersyjna inwestycja?
Budowie obiektu towarzyszyło sporo kontrowersji. Wiele osób związanych z miasteczkiem miastem uzdrowiskiem było krytycznie nastawionych:
Po co ta estakada? Po co takie inwestowanie, które jest w złym guście. Albo rozrzucanie pieniędzy? Wolelibyśmy, żeby wybudowano nam parę dobrych dróg, niż jedną, wielką groteskową inwestycję - krytykuje Piotr Tomaszuk, szef Teatru Wierszalin w Supraślu.
Zobacz nagranie jak wygląda obecnie przeprawa z lotu ptaka:
Wtórował mu radny Radosław Sakowski, architekt:
- Cała Polska będzie się z nas śmiała (...). To idealny przykład przerostu formy nad treścią. Setki ton stali i żelbetu niszczą dotychczasowy krajobraz.
Powstanie nowy most na Narwi w Wiźnie. Białostocki oddział GDDKiA podpisał już umowę na budowę
Krzysztof Barbachowski z kolei, wicedyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich twierdził, że budowa jest uzasadniona: - Zasadnym stało się zaprojektowanie i wykonanie estakady, która pozwoli na korektę niebezpiecznego łuku pionowego bez konieczności ingerencji w cenne siedliska przyrodnicze rezerwatu Krasne oraz obszarów Natura 2000 oraz dodatkowo nie będzie stanowiła bariery dla migrujących zwierząt.
- Na pewno będzie się tamtędy bezpieczniej podróżowało. Chociaż też bym wolał, żeby do Supraśla prowadziła dwupasmówka - przyznawał Radosław Dobrowolski, burmistrz Supraśla.
Zobacz jak wygląda ta nietypowa przeprawa:
Waszym zdaniem estakada to udana inwestycja?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?