Analiza odbywa się w oparciu o badania laboratoryjne próbek pobranych z nowych nawierzchni. Podczas kontroli, testowany jest ich skład oraz wszelkie odchylenia od normy. Łącznie, w 2012 roku pobrano i zbadano blisko 70 tys. próbek, a 12 z 17 generalnych wykonawców pozytywnie przeszło testy.
Wśród firm, które uzyskały najsłabsze rezultaty, można wymienić PBDiM Mińsk Mazowiecki, Skanska, Sando, Eurovia i J&P Avax. W ich przypadku negatywnym wynikiem zakończyły się badania ponad 25% pobranych próbek.
GDDKiA poinformowała także, iż od 2009 roku stale podnosi standardy kontroli. W ciągu 3 lat, na wyposażenie laboratoriów i szkolenia przeznaczono 100 mln zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?