W tym czasie powinna być już podpisana umowa na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego żuławskiej trasy ekspresowej S7, Koszwały - Nowy Dwór Gd. - Kazimierzowo. - Prace przy obwodnicy są bardzo zaawansowane, większość projektu zostanie zrealizowana zgodnie z terminem - mówi Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. - Możliwe, że będą jeszcze pewne ograniczenia, m.in.
W tym przypadku mamy już projekt ruchu drogowego w tym miejscu, choć wykonawca stara się zakończyć roboty przed 8 czerwca. Nie będzie gotowy w tym czasie węzeł Gdańsk - Lipce (łączący miasto z Traktem św. Wojciecha), nieprzejezdny będzie węzeł Olszynka. Częściowo gotowy jest węzeł Koszwały, działać będą węzły w Przejazdowie i Straszynie.
Prace na niedokończonych elementach południowej obwodnicy Gdańska oczywiście będą nadal trwały. - Najistotniejsze jest to, że wkrótce osiągniemy najważniejszy cel inwestycji, czyli odciążymy ruch pojazdów w centrum Gdańska - zaznacza Michalski. Warto zaznaczyć, że poprawę obsługi komunikacyjnej odczują nie tylko kierujący pojazdami, ale także mieszkańcy miasta.
Według prognoz ruchu nowa droga może "zdjąć" ze Śródmieścia 12-14 tys. pojazdów na dobę, w tym najbardziej uciążliwy ruch ciężarowy. Dzięki temu korki w centrum Gdańska mają tworzyć się znacznie rzadziej niż obecnie. Kierowcy nie muszą już natomiast omijać robót drogowych na trasie nr 7, objazdem przez Bogatkę. Na razie ruch w kierunku Gdańska (od strony Żuław) obowiązuje szlakiem dawnej trasy nr 7. Objazd funkcjonował blisko rok. W tym czasie drogowcy budowali obiekty węzłów w Koszwałach i Przejazdowie. Przypomnijmy, POG (która będzie najbardziej na północ wysuniętym fragmentem trasy ekspresowej S7) liczy łącznie 18 kilometrów. Łączy obwodnicę Trójmiasta (drogi S6) oraz autostradę A1 z drogą krajową nr 7 (planowaną S7 z kierunku Warszawy) oraz Trasą Sucharskiego, która w założeniu ma stanowić dojazd do Portu Morskiego w Gdańsku. Połączenie POG z innymi drogami zapewnia łącznie pięć węzłów drogowych - Straszyn, Lipce, Olszynka, Przejazdowo i Koszwały. Budowa rozpoczęła się jesienią 2009 roku. Wartość tej inwestycji to blisko 1 mld 150 mln zł.
Źródło: Dziennik Bałtycki
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?