Konkretnie chodzi o samochody wyprodukowane w Korei Południowej. Nie ulega wątpliwości, że jest to związane z rosnącą popularnością na Starym Kontynencie samochodów produkowanych przez koncern Hyundai. W 2011 roku sprzedano o prawie 1/4 więcej aut z Korei Południowej, niż rok wcześniej.
W znacznie gorszej sytuacji znajduje się francuski koncern PSA. Załamanie się sprzedaży aut marek Peugeot i Citroen sprawiło, że władze spółki podjęły decyzję o zwolnieniu aż 8 tys. pracowników we Francji.
By ochronić francuskie firmy motoryzacyjne, rząd tego kraju złożył propozycję szczegółowego monitoringu ilości aut, które są importowane z Korei Południowej. Miałoby to pomóc lokalnym wytwórcom w uzyskaniu informacji na temat planów eksportowych producentów z Azji. Może się jednak okazać, że takie działania, o ile KE przychyli się do wniosku Francji, na niewiele się zdadzą.
Zarówno Kia, jak i Hyundai posiadają bowiem swoje fabryki w Europie, które wytwarzają aż 88% wszystkich pojazdów sprzedawanych na Starym Kontynencie.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?