Droga S1 od węzła Oświęcim do Bielska-Białej po roku inwestycji. Widać już mosty, wiadukty i asfalt. Zobaczcie zdjęcia z lotu ptaka

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na budowie odcinka drogi ekspresowej S1 między węzłami Oświęcim i Suchy Potok pod Bielskiem-Białą widać efekty po roku inwestycji
Na budowie odcinka drogi ekspresowej S1 między węzłami Oświęcim i Suchy Potok pod Bielskiem-Białą widać efekty po roku inwestycji GDDKiA
Mija rok na budowie odcinka drogi ekspresowej S1 między węzłami Oświęcim i Suchy Potok pod Bielskiem-Białą. Na tę inwestycję czekają kierowcy w powiatach Małopolski zachodniej: oświęcimskim, chrzanowskim i wadowickim. Na zdjęciach z lotu ptaka udostępnionych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad widać, że nabiera kształtów.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Mosty, wiadukty i asfalt na S1 od Oświęcimia do Bielska

Cały brakujący fragment trasy S1 między węzłami Mysłowice - Kosztowy a Suchym Potokiem pod Bielskiem liczy 40 km. Inwestycja najbardziej zaawansowana jest właśnie na odcinku między węzłami Oświęcim i Suchy Potok.

To będzie szybka trasa z pięknymi widokami
To będzie szybka trasa z pięknymi widokami GDDKiA
Najtrudniejsze w realizacji na budowie S1 od Oświęcimia do Bielska są odcinki przecinające zbiorniki wodne
Najtrudniejsze w realizacji na budowie S1 od Oświęcimia do Bielska są odcinki przecinające zbiorniki wodne GDDKiA

Pierwszy odcinek od węzła Oświęcim rozpoczyna się w Bojszowach (pow. bieruńsko-lędziński) i prowadzi do Dankowic. Ma długość 15 km. Koszt inwestycji sięga 990 mln złotych. Tutaj stoją już konstrukcje mostów, wiaduktów i na części odcinków drogowcy wylewają asfalt. Budowa na tym odcinku jest utrudniona m.in. przez fakt, że przechodzi przez stawy i przecina linie kolejowe.

Budowa węzła Suchy Potok pod Bielskiem
Budowa węzła Suchy Potok pod Bielskiem GDDKiA
Na kolejnych odcinkach drogowcy kładą asfalt
Na kolejnych odcinkach drogowcy kładą asfalt GDDKiA

Trasa z węzłami Oświęcim, Wola i Brzeszcze

W inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas.

- Ponadto m.in. trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe - wylicza GDDKiA.

Efekty inwestycji widać na odcinkach przecinających zbiorniki wodne, gdzie prace są najbardziej pracochłonne
Efekty inwestycji widać na odcinkach przecinających zbiorniki wodne, gdzie prace są najbardziej pracochłonne GDDKiA
Budowa węzła Wola, który będzie jednym z trzech na odcinku od Oświęcimia do Dankowic
Budowa węzła Wola, który będzie jednym z trzech na odcinku od Oświęcimia do Dankowic GDDKiA

Warto dodać, że w Bojszowach do S1 wpinać będzie się obwodnica Oświęcimia.

Od Dankowic do Suchego Potoku pod Bielskiem

Efekty prac widać także na odcinku od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku o długości 12 km. Ta część będzie kosztować prawie 590 mln zł. Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok.

Na budowie odcinka drogi ekspresowej S1 między węzłami Oświęcim i Suchy Potok pod Bielskiem-Białą widać efekty po roku inwestycji
Na budowie odcinka drogi ekspresowej S1 między węzłami Oświęcim i Suchy Potok pod Bielskiem-Białą widać efekty po roku inwestycji GDDKiA
Budowa węzła Stara Wieś między Dankowicami a Bielskiem
Budowa węzła Stara Wieś między Dankowicami a Bielskiem GDDKiA

Na dwóch pozostałych odcinkach od węzła Kosztowy do Bierunia i od Bierunia do węzła Oświęcim wykonawcy czekają na wydanie zgód na realizację inwestycji drogowej (zrid).

Przelot na budową obwodnicy Oświęcimia

Obwodnica Oświęcimia także zaawansowana

Trwa jednocześnie budowa południowej obwodnicy Oświęcimia do drogi S1, która jest częścią całej inwestycji. Droga ma 9-km długości i prowadzi od wspomnianego węzła w Bojszowach do ul. Zatorskiej za Castoramą, gdzie połączy się z obecną drogą 44. Obecnie prace koncentrują się przy budowie mostów i wiaduktów nad Sołą i Wisłą, rond na terenie Oświęcimia oraz tunelu pod linią kolejową 93.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty