Droga hybryda

( c )
Koncern PSA Peugeot Citroën zaprezentował dwa pojazdy hybrydowe z wykorzystaniem silnika wysokoprężnego. Okazało się jednak, że są za drogie.

  

Napęd hybrydowy zastosowano w modelach Peugeot 307 i Citroën C4. Pojazd może być napędzany każdym z silników osobno lub razem. Średnie zużycie paliwa w tych pojazdach wynosi 3,4 l oleju napędowego na 100 km, natomiast emisja CO2
wynosi 90 g/km przy

Droga hybryda

“zbiorniku na kole". Są to rekordowe wartości dla pojazdów z najpopularniejszego w Europie segmentu średniego. W porównaniu z podobną hybrydą benzynowo-elektryczną, diesel zużywa o 1 l paliwa mniej na 100 km w cyklu mieszanym, co stanowi prawie 25 proc.

 

Technologia Hybride HDi to silnik wysokoprężny HDi 1,6 l, z systemami filtra cząstek (FAP) oraz Stop&Start (STT) ostatniej generacji, sprzężony z silnikiem elektrycznym. Całość obsługuje specjalny zespół sterowania elektronicznego, a kierowca obsługuje manualną skrzynię biegów.

Wprowadzenie systemu STT daje między innymi możliwość uruchomienia pojazdu przy całkowicie rozładowanych akumulatorach wysokonapięciowych i jazdę tylko na silniku spalinowym. W innych systemach hybrydowych rozładowanie akumulatorów uniemożliwia uruchomienie pojazdu.

Hybride HDi umożliwia:

  • odzysk energii kinetycznej w fazach zmniejszania prędkości lub hamowania,
  • tryb w 100 proc. elektryczny, bez emisji zanieczyszczeń oraz hałasu (tryb ZEV), przy obowiązujących w mieście prędkościach do 50 km/h,
  • funkcja ZEV daje priorytet napędowi elektrycznemu, w zależności od stanu naładowania akumulatorów.

PSA Peugeot Citroën byłby w stanie wypuścić na rynek Hybride HDi w 2010 r. Zależy to jednak w znacznej mierze od ekonomicznej rekompensaty poniesionych nakładów u jak największej liczby klientów.

 

Jak na razie różnica między ceną Hybride HDi i samym dieslem HDi jest zbyt wielka. Aby wysokoprężna hybryda była osiągalna dla klienta, jej cenę należałoby zmniejszyć o połowę. PSA Peugeot Citroën jest zdecydowany podjąć wyzwanie.

 

Do tej pory w układach hybrydowych stosowano silniki benzynowe. PSA jest pierwszy, który wprowadził silnik wysokoprężny.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty